A jelenlegi autóipari trendek különösen nagy helyet adnak a nosztalgiázásnak, de a ’bezzeg régen’ a Ferrari esetében egy kicsit másról szól. A márka ugyanis nem vitte túlzásba sem az elektrifikációt, sem pedig a SUV modelleket, mégis úgy tűnik, hogy folyamatosan csökken a népszerűsége.

Életünket már annyira átszőtte a Google használata, hogy egészen reális képeket adó trendeket lehet megfigyelni, ha megnézzük a keresések alakulását. A sokak által a világ legpökhendibb autómárkájának tartott Ferrari szénája nem áll jól ebben. Az olasz márkára és újdonságaira 35,3 százalékkal kevesebben kerestek rá, mint tíz éve, annak ellenére, hogy a Ferrari egy cseppet sem volt tétlen az elmúlt évtizedben. A fokozatos visszaesést persze valamennyire befolyásolja az internetfelhasználók körének bővülése és változása, de tény, hogy az ágaskodó paripa már nem rendelkezik akkora fölénnyel az autógyártók ranglistáján.

Vajon az akut rajongók sem vágják már úgy a katalógusadatokat, mint régen?

A tízéves keresési változásokat vizsgáló Compare the Market tanulmány persze nem csak az olasz vállalatot állapította meg az elmúlt tíz év keresési veszteseként: a Fiat, a Citroen, az Opel és a Mitsubishi népszerűsége is visszaesett. A felsorolás pedig az autóipar alakulását tekintve érthető, hiszen a Citroen kivételével éppen ezen márkák kínálata és közönsége szűkült be az elmúlt években.

A Le Mans-i visszatérés is fokozhatja a reflektorfényt

Vagy lehet, hogy a trendek változtak? Némi elektromos hajtás és a Purosangue SUV-szerűség érkezése megváltoztatja majd a Ferrari iránti információéhséget? Meglehet – ugyanakkor azt is érdemes hozzáadni, hogy manapság már nehéz annyira újat alkotni szuperautó műfajban, mint tíz esztendővel ezelőtt.