Immáron négy éve mutatta be a Toyota prémium márkája az LM jelzésű luxus minibuszt, most pedig a következő generáció premierjét élhettük meg. A Sanhaji Autószalonon mutatkozott be a 60 országban árusítani kívánt Lexus modell, amely Japánban és Európában most lesz először kapható, miközben az USA-ba nem szállít majd ilyen autót a gyártó.

A japánok számos ponton nyúltak a koncepcióhoz, hogy az jobb tulajdonságokkal legyen vonzóbb a vásárlók számára. Példának okáért a torziós merevséget 50%-kal tudta növelni a gyártó, ami fontos a méretesebb modellek esetében. Megerősítették az oszlopokat, valamint a komplett utascella továbbfejlesztésre került.

Ez aztán az igazi luxus

A négyüléses, illetve hat- és hétüléses kivitelben is elérhető modellt a teljes kikapcsolódásra és kényelemre tervezték. A négyüléses modell a Lexus szerint még magasabb szintre emeli a márka Omotenashi vendégszeretetet a repülők első osztályát idéző ülésekkel, amelyek teljesen vízszintesre dönthetőek. A luxus funkciók közé tartozik a 48”, nagyfelbontású, szélesvásznú monitor, amelyet egyedi Mark Levinson 3D Surround Sound referencia audiorendszer egészít ki 22 hangszóróval, épp úgy, mint a hűtő és az utastér szórakoztatórendszerének kezelésére szolgáló okostelefon-stílusú vezérlő.

A modell a Lexus infravörös szenzorokkal is rendelkező klímamenedzsmentjét kapta meg, kibővített funkcionalitással, amely magában foglalja az ülések pozíciójának, az utastér világításának és az ablakok árnyékolóinak szabályozását is – a személyre szabott beállításokat „egy érintésre” elérhetővé teszi.

A látványosan díszített dobozforma izgalmas beltartalommal bír

Az LM új üléseit a gyártó közleménye szerint úgy tervezték, hogy az utasok látómezejének stabilan tartása érdekében ellensúlyozzák a fej billegését, valamint csökkentik a kényelmetlen, alacsony frekvenciájú rezgéseket. Javítják a testtartást, biztonságosan megtámasztják a testet a medencétől a mellkasig, és jobb nyomáseloszlást biztosítanak a test alsó felén.

Az új LM a Lexus „Next Chapter” formanyelvét kapta meg. Az autó hossza 5130 mm, szélessége 1890 mm magassága pedig 1945 mm, miközben a 3000 milliméteres tengelytáv kulcsfontosságú a hátsó utasok helykínálata szempontjából. A merész elülső kialakítás magában hordozza a márka identitását.

Az LM gördülékeny vonalait elsötétített első és hátsó oszlopok hangsúlyozzák, míg a körben elhelyezett nagy üvegfelület nyitott érzést kelt. A könnyű hozzáférést a nagy oldalsó tolóajtók biztosítják, miközben a keréktárcsák 17″ méretben öntött vagy 19″ méretben kovácsolt ötvözetből állhatnak.

Európában az LM modellt 350h jelöléssel kínálják majd a Lexus 2,5 literes öntöltő hibrid hajtásláncával: a maximális teljesítmény 250 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 239 Nm. Alapfelszereltségként jár az E-Four elektronikus összkerékhajtási rendszer is, a hátsó kerekeket előnyben részesítő hajtásképlettel, ami azt jelenti, hogy a rendszer az első/hátsó hajtónyomaték egyensúlyát 100:0 és 20:80 között képes beállítani.

A repülőgépek luxusrészlegét idézi

A kényelmi extrák között fejlett AVS adaptív futómű is szerepel, miközben a biztonságról a Lexus Safety System+ asszisztens csomag gondoskodik – utóbbi minden, manapság elérhető biztonsági segédet tartalmaz. Az árak egyelőre még nem ismertek, ahogy a részletes műszaki specifikációra is várnunk kell még egy keveset.