Picit nagyobb, ennek ellenére némileg takarékosabb – a 11. generációs Honda Civic lépcsőshátú kivitele az Egyesült Államokban már bemutatkozott, az európai modell esetében is hasonlóra irányvonalra számíthatunk.
Man-Maximum, Machine-Minimum: a tervezési filozófia az egyszerűségében zseniális funkcionalitásra helyezi a hangsúlyt. A beszállást követő első élmény a méhsejtmintás műszerfal, amely a letisztultság jegyében a szellőzőnyílásokat is magában rejti.
Végre megérkeztek az utastéri fotók is
Néhány felszereltségi szinten a 7 colos műszercsoport mellett hagyományos sebességmérőnek is jut hely, ilyenkor egy szintén hét hüvelykes központi kijelző jár a fedélzeti rendszerhez. A teljesen digitális, így már 10,2-es átmérőjű műszeregység a magasabb szintek sajátja, ami egyébként egy nagyobb, 9 hüvelykes középső kijelzővel jár együtt.
Ami a külsőt illeti: enyhén megváltoztak az elődjénél szögletesebb és némileg nagyobb autó arányai. A hátrébb húzott első oszlopok miatt hosszabb a motorháztető, a viszonylag alacsony övvonal miatt pedig egészen nagyok maradhattak az üvegfelületek.
Láthatóan megnyúlt a motorháztető
Nyolc színkártyát lobogtathatnak az értékesítők, akik azt is elárulhatják a leendő vevőknek, hogy három árnyalat is újdonság a Civic életében: egy metál, illetve egy gyöngyház szürke fényezés mellett egy új kék is választható az autóhoz.
Amerikában 2-literes szívó benzines jelenti a belépőt. 160 lovas teljesítménye és a közel 190 Nm-es csúcsnyomatéka nálunk is népszerű lehetne. A CVT már az alapmotorhoz is szériában jár, így nem meglepő módon a 180 lóerős, 240 Nm-es 1,5-ös turbóshoz sem kínálnak manuális egységet.
Kicsit szögletesebb lett a Civic, de messze van még a kockától
Kibővített funkcionalitású Honda Sensing csomagot is kap az új generációs Civic. A koccanásgátló, illetve a dugóasszisztens mellett a ’hagyományosabb’ segédleteken is finomítottak, így a sebességszabályozó, valamint a sávtartó is természetesebben viselkedik.
Előbb-utóbb az európai kivitel is befut. Földrészünkön a kompakt kategóriában inkább az ötajtós karosszériát preferálják az autósok, így a műszaki részletek mellett a külső tekintetében is lesz még mit bemutatni a japánoknak.