Új platform, új hajtásláncok és új külső-belső kialakítás fémjelzi a Nissan Qashqai abszolút megújulását. A crossover modell piacvezetőként lép a harmadik generációba, személyében pedig kívül-belül karakteresebb, izgalmasabb autót kapunk.

Az új CMF-C platformnak köszönhetően a Qashqai harmadik generációja már az alapoktól sokat fejlődött, a fejlesztések során pedig elsősorban az ügyfelek visszajelzéseire koncentrált a Nissan. Az újdonság megjelenése abszolút illeszkedik a márka jelenlegi arculatába: izmosabb, élesebb, modernebb hatást keltő formákat láthatunk minden irányból, a kerékjárati íveket pedig immár akár 20 colos kerekek tölthetik ki. Az opciós listán adaptív, mátrix LED-es fényszórókat is találunk, a látványt pedig kétszínű színkombináció is fokozza.

Minden irányban növekedett, mégis könnyebb és merevebb

A tengelytáv 20 milliméterrel, a teljes hosszúság pedig 35 mm-rel növekedett. A magasság és a szélesség is nagyobb rendre 25 és 32 mm-rel – főleg utóbbit lehet majd érezni belül, de emellett minden más tekintetben is nagyobb teret ígér a Nissan. Emellett pedig a sajtóanyag több helyen is emlegeti a prémium anyaghasználatot, amely a sajtófotók tanulsága szerint ténylegesen megvalósult. A hagyományos beállítottságú ügyfelek velünk együtt örülhetnek annak, hogy a fontos kezelőszervek továbbra is gombbal működtethetők, és az előválasztó kar is a hagyományosabb vonalat követi.

Határozott élek, nem túl megosztó, de karakteres végeredménnyel

Ennek ellenére digitális téren is észlelhető a megújulás: a korábbinál nagyobb, szebb és gyorsabb a 9-colos központi rendszer, amelyet immár 12,3 colos műszercsoport kísérhet. Emellett a 10,8 colos szélvédőre vetítő HUD a szegmens legnagyobb ilyen megoldásaként emelkedik ki. A különböző asszisztens és intelligens szolgáltatások meglétéhez sem férhet kétség, az összeköttetést pedig a WiFi és a Bluetooth mellett hagyományos és USB-C portok is segítik.

Belül is szintet lépett a modell - szerencsére nem csak a digitalizáción volt a hangsúly

A hagyományos értékek tekintetében a szélesebb szélvédő és a vékonyabb A-oszlop jelent előrelépést, de a külső tükrök új elhelyezése is jobb panorámát biztosít. A hátul ülők lábtere 28 mm-nyit nőtt (608 mm-re), emellett pedig a fejtér is mindenhol egységesen 15 mm-rel nagyobb. A csomagtartó kb. 50 literrel nagyobb, mint az elődé, főleg a hátsó futómű kompaktabb kialakításának (és az ezáltal megvalósítható alacsonyabb padlónak) köszönhetően. A szülők nagyra értékelik majd az eddiginél jobban, akár 90 fokra nyíló ajtókat is.

Nagyobb csomagtartó, szélesebbre nyíló ajtók - a praktikum is szempont volt a fejlesztésnél

A motortérben kétfajta rendszerrel találkozhatunk, amely hajtáslánci lehetőségek egészen széles skáláját biztosítja. A hagyományos vonalat a 12 V-os enyhe hibrid rendszerrel kiegészülő 1,33 literes, négyhengeres turbómotor képviseli. A 140 és 158 lóerős teljesítménnyel elérhető egység kézi váltóval 240 és 260, fokozatmentes Xtronic váltóval pedig 270 Nm leadására képes – utóbbi esetben elérhető az összkerékhajtás opciója is. Az új generációs CVT jellegű automata egyébként a sajtóanyag szerint jobb reakciókat és hatékonyabb működést biztosít, az összkerékhajtás pedig a korábbinál gyorsabban reagál, így az első kerekek kipörgése esetén akár 0,2 másodperc alatt küld hátra is nyomatékot. A 12 V-os enyhe hibrid rendszer egyébként annak dacára csökkenti a vegyes fogyasztást kb. 1 deciliterrel 100 kilométeren, hogy 22 kilogrammos pluszt ad.

Új LED-es világítási rendszert és még ügyesebb asszisztenseket is kap a típus

Van tovább: az új e-POWER hibrid rendszer személyében, amely elsőként érkezik Európába. Ez esetben a rendszer lelke egy 190 lóerős elektromotor, amely 330 Nm kíséretében gondoskodik az első kerekek hajtásáról. Ehhez csatlakozik egy kb. 159 lóerős kétliteres szívómotor, amely képes változtatni a kompresszióját – és kizárólag aggregátként működik, vagyis nem hajt. Ez pedig egy olyan hibridet hoz létre, amely egyesíti az elektromos hajtáslánc előnyeit (pl. gyors reakció) a hibridek nagy hatótávjával és könnyű tankolhatóságával.

A Qashqai új generációja a méretgyarapodás ellenére az elődnél összesen 26 kilogrammal könnyebb, miközben karosszériája 41 százalékkal merevebb – ez igencsak jól hangzik. Mindez az intelligens anyaghasználat és az új platform érdeme, épp úgy, mint az átalakított, de hagyományos módon elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felépítésű futómű. A hátsó futómű az összkerekes típusok esetében többlengőkarosra vált – és ezzel kombinálva lehet a maximális kerékméret 19 helyett 20 colos. Mi maradnánk egy szerényebb 17 vagy maximum 18 colos szettnél. Az áthangolt szervokormány több érzetet nyújt, gyorsabb reakciókat biztosít és még könnyedebb vezethetőséget garantál.

Hozzánk a nyáron érkezik és biztosan drágább lesz - hogy mennyivel, az hamarosan kiderül

Az értékesítés a nyáron kezdődik, az árakra pedig a tavasszal derülhet fény.