Az Alfa Romeo 4C Spider egy nagyon szűk réteg igényeinek megfelelő autó. Az eladási darabszámok alapján sajnos túlságosan is szűk ez a bizonyos réteg. Több szempontból is a régi időket idézi a típus, ráadásul meglehetősen drágán is mérték. Illetve még nem indokolt a múlt idő, hiszen – bármennyire is meglepő – még mindig gyártják a sportmodellt, olyannyira, hogy egy különleges szériára is futotta.
Búcsúzásképpen még pontosan 33 darab Alfa Romeo 4C Spider Stradale Tributo kivitelt gyártanak le az olaszok. Az Egyesült Államokban 80 ezer dolláros indulóártól, vagyis mintegy 25 millió forinttól elérhető az utolsó adag 4C Spider.
A vörös (ne legyünk közönségesek: Rosso Villa d’Este Tri-Coat) fényezésű autó a valaha létezett legszebb autókat felsoroló listák rendszeres szereplője, vagyis az 1967-es Alfa Romeo Tipo 33 Stradale emlékének tiszteleg. A monocoque-karosszéria szénszálas elemei még sosem csillogtak ebben a hangsúlyos árnyalatban.
A klasszikus ötlyukas felnik halvány arany színben pompáznak, az ülések dohánybarna bőr és fekete Dinamica (mű)velúr borítást kapnak, az egyedi jelvény pedig a műszerfal mellett a küszöbökön és a középkonzolon egyaránt megjelenik.
A búcsúhoz méltó a kárpitozás is
Számos, eddig opcionálisan elérhető tétel is szériában kerül az autóra. Állítható Akrapovič kipufogó, versenypályás használatra optimalizált futómű, bi-xenon fényszórók, hátsó szárny, olasz zászlós tükörház, továbbá akkumulátortöltő (pedig nem is konnektoros hibrid a 4C!) és még takaróponyva is jár a Tributóhoz.
A középre szerelt motor tekintetében nincs változás az általunk évekkel ezelőtt próbált testvérhez képest: az 1,75-literes négyhengeres továbbra is 240 lóerőt, illetve 350 Nm-t tud felmutatni. A hatfokozatú duplakuplungos automatával bő 4 másodpercig tart a 0–100-as sprint, a végsebesség ezúttal is valamivel 250 km/h fölött alakul.