A Hennessey a leggyorsabb utcai autó címére áhítozik. Az F5 Venom modellbe ezért egy alaposan megfújt V8-ast építenek: 1843 lóerőig sikerült feltornászni a karbonszálas karosszériát mozgató erőforrás teljesítményét.

A nagy múltú tuningcégnek ez egyébként az első igazán saját autója, hiszen a 2011-es Venom GT még Lotus alapokra épült. Ezzel szemben az F5 Venom házon belül fejlesztett padlólemezzel, illetve csővázzal büszkélkedhet.

Egészen letisztult vonalakot kapott

Az érvényes rekord jelenleg 508,73 km/h, ezen az értéken kíván javítani a Hennessey. Az ikerturbós Fury-féle V8-as mérete 6,6-liter. Amíg a blokk öntöttvasból, addig a hengerfej alumíniumból készül, a dugattyúkat és a hajtórudakat pedig kovácsolják. A golyóscsapágyas turbófeltöltő házát 3D-nyomtatási technológiával készítik, a maximális töltőnyomás 1,56 bar.

A csúcsteljesítményt 8000-es fordulatszámon adja le az erőmű, az 1617 Nm-es nyomatékérték bő 80 százaléka 2000 és 8000 között folyamatosan rendelkezésre áll. A tolórudas kialakítás kompakt méreteket és alacsony súlypontot eredményezett, de azért szükség volt néhány mérnöki bravúrra az impozáns végeredmény eléréséhez.

Az elmaradhatatlan felfelé nyíló ajtópár

Az erőt egy CIMA gyártmányú hétsebességes, automatizált váltómű továbbítja a hátsó kerekekhez, a tapadásért folytatott küzdelemből a korlátozottan önzáró differenciálmű is kiveszi a részét, de kétségünk ne legyen: 200 km/h-ig biztosan lehetetlen a teljes erőt a kerekek kipörgése nélkül átadni az útra.

Mindössze 1360 kg a hiperautó száraz tömege, ebben nagy szerepe van a KS Composites nevéhez fűződő karbonszálas karosszériaváznak: csupán 86 kg-ot nyom a mérlegen. A várakozások szerint mindez 2,6 másodperces 0–100-as sprintidőre lehet jó, de a 4,7 szekundum alatt megfutott 0–200, vagy éppen a 8,4 sec idejű 0–300 az igazán megdöbbentő.

Ő lesz a leggyorsabb?

A végsebességhez sok helyre lesz szükség, mert a Kennedy Űrközpontot már az előző típus (a kevésbé potens Venom GT) is kinőtte: lehetett volna több is az általa futott 434 km/h, de még gyorsult az autó, amikor már fékeznie kellett a pilótának.

A kategóriában szokatlan módon mellőzték az aktív légterelők használatát; bár a koncepcióautó diffúzoránál nagyobb lett a végleges változat leszorítóerőt termelő eleme. A fejlesztések célja a megfelelő nagyságú leszorítóerő elérése volt túlzott légellenállás nélkül. Végeredményben 0,39-es cd-t értek el, ami az eredetileg elképzelt 0,33-as értéktől elmarad, de azért bőven kiválónak minősül, cserébe pedig a leszorítóerő is elegendő ahhoz, hogy ne váljon repülőgép a típusból - a számítógépek szerint.

Az alkotó és az alkotás

Amennyiben hihetünk a gyári ígéreteknek, az F5 Venomot közúton, alacsonyabb sebességgel is teljesen jól lehet majd használni. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztéshez passzív lengéscsillapítók járnak, de húzó- és nyomófokozatuk egyaránt állítható.

Az első példányt az Egyesült Királyságban szerelték össze, de a többit Texasban építik. Annak ellenére is, hogy végül Európában, az IVA homologizáció birtokában dobják piacra. Ez utóbbi persze kicsit túlzás, legalábbis a 24 darabos széria láttán nem neveznénk minden sarkon árult autónak a Hennessey-t. Nettó 2,1 millió dolláros (650 milliós) ára ellenére állítólag már egy tucatot eladtak az autóból.