Nemrég a Škoda hazai konfigurátorában találtunk érdekes részleteket az Octavia érkező csúcsverziójáról, a mai nappal azonban a gyáriak hivatalosan is bemutatták az újdonságot. A benzines és dízel turbómotorral, szedán és kombi karosszériában egyaránt elérhető újdonság kedvező ár/érték arányával is hódít majd.
220 családbarát lóerő 7,8 milliótól - galériaA hivatalos képek és részletek mellett már azt is tudhatjuk, hogy 7,83 millió forintos listaártól elérhető az Octavia új generációjának csúcsmodellje. Az RS lemezei alatt ezúttal 220 lóerőt találunk, amelyet a kétliteres turbómotor legújabb verziója szolgáltat. A hetes Golf GTI-ben bemutatkozott erőforrás 350 Nm csúcsnyomatékot termel és alapból hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja az első kerekeket.
220 vagy 184 lóerő - a fogyasztás 4 literig lemehet
A kellemes izmok meglehetősen dinamikusan mozgatják a viszonylag könnyű karosszériát: 6,8 másodperces 0-100-as sprintre és 248 km/h-s végsebességre számíthatunk. Az ugyancsak hatfokozatú duplakuplungos automataváltó felára valamivel több, mint 600 ezer forint, ezzel viszont – feltehetően a rövidebb áttételek miatt – a 6 liter körüli gyári fogyasztási adat 6,5 l/100 km környékére emelkedik. Utóbbi információk egyelőre következtések; ezzel kapcsolatban még a hivatalos gyári adatokra várni kell.
Akinek a fogyasztás a vesszőparipája, az biztosan dízelmotorral veszi meg majd az RS-t – ugyanis az elődökhöz hasonlóan erre is kínálkozik lehetőség. A sportos köntös és felkészítés mellé ide szintén kétliteres, ám ezúttal már 184 lóerős dízelmotor jár, amely a Golf GTD-ben ünnepelte premierjét. A 380 Nm-es csúcsnyomatékával a benzinest e téren épp leköröző öngyulladós felára szimbolikus 61 ezer forint és duplakuplungos automatával ugyancsak kérhető lesz. Mindez azt jelenti, hogy a „komótosabb” viselkedésért (0-100: 8,1 s; 232 km/h) cserébe az RS TDI a pénztárcánkat is jobban kíméli – ezt bizonyítja a gyárilag várhatóan 4,2-4,7 literesre adódó étvágy is.
Kombiként is elérhető; az alapfelszereltség gazdag
Körülbelül 220 ezer forintos felárért egyébként kombi karosszériával is elérhető lesz az összes RS modellváltozat. A típust egyébként a hagyományos színskála mellett élénk versenykék, rally zöld és sprint sárga fényezéssel is megvásárolhatjuk, miközben az alapfelszereltség részét képezi a bőr/szövet sportülés, a 17 colos kerekek, a bi-xenon fényszóró, a 12 (kombinál 13) mm-rel ültetett sportfutómű, a differencálzárat imitáló menetstabilizáló, a tempomat, a Bluetooth-os kihangosító és még sok más tétel, vagyis alapáron is egy jól felszerelt autót kapunk. Ráadásul erre jön a hazai képviselet 600 ezer forintos bevezetési kedvezménye, melynek köszönhetően nagyon jó ajánlatot kapunk. Durván 7 millióért 220 lóerős, tökéletesen használható, mérsékelten fogyasztó és jól felszerelt családi sportszedán? Jól hangzik.
Az újdonság a szeptemberi Frankfurti Autószalonon már minden bizonnyal a Škoda standját ékesíti majd, de addigra a hazai kereskedésekbe is megérkezhetnek az első példányok. A gyártó marketingesei néhány részlettel továbbra is adósak, így például még várni kell arra, hogy betekinthessünk a sportosított belsőbe is.


