
Az Aston Martin első SUV modelljének premierje 2019. november 20-án lesz Pekingben. A leleplezéshez közelítve közelítve a brit luxusmárka a mai napon megmutatta az első képet a DBX belső teréről és már az árakról is lehet egy kis fogalmunk.
Az Aston Martin nagyon komoly ügyfélkutatást végzett a DBX belső terének kialakításakor, a végeredmény pedig elmondásuk szerint nem csak különösen igényes, kézműves műremek, hanem egy praktikusan kihasználható, többcélú belső lett. A gyerekekkel is számoltak a tervezők, sőt, a jó körpanorámát és a belső átláthatóságot is szem előtt tartották a mérnökök, miközben a sportautó-gyártás legszebb alapvetését alkalmazva a vezető köré építették fel a pilótafülkét. Nem csak tökéletes üléspozíciót ígér a gyártó, hanem széles körűen személyre szabhatót is, amely a hölgyvásárlók tetszését is elnyeri.
A műszerfal a DBX tágasságát és luxusban bővelkedő hangulatát erősíti. Minden egyes gomb és mutató elhelyezését átfogó tesztelés előzte meg, beleértve a márka női felügyelő bizottságát és számos ügyfélkutatást végző intézet eredményét, melynek köszönhetően a belső tér rögtön az ismerősség kellemes érzésével tölti meg felhasználóját. A műszerfalba bármiféle átmenet nélkül olvadnak bele az új digitális kijelzők, méghozzá úgy, hogy tekintélyes méretük ellenére sem zavarják a belső formaterv elegáns és kifinomult hangulatát. Az SUV modelleknél kötelező nagyméretű tárolóhelyek harmonikus kialakítása sem egyszerű feladat, ám az Aston Martin tervezői a DBX esetében olyan megoldást találtak, amely egyben a beltér ékévé is válik. A hídhoz hasonlóan ívelt középkonzol elegáns, lebegő érzetet keltő esztétikával és kimagasló használati értékkel rendelkezik: akár kisebb táskák vagy nagy 1,5 literes palackok is elférnek benne. Így mindig kéznél lehetnek a fontos dolgok, miközben nem az anyósülésen vagy a padlón hánykolódnak.
A motortérbe a Mercedes-AMG V8-as biturbó motorja kerül
A hátsó üléssornak is kiemelt figyelmet szenteltek a tervezők. A cél az volt, hogy az itt helyet foglaló utasok is megkapják ugyanazt az otthonos érzést, mint az elöl ülők, de anélkül, hogy a hátsó utasok az elsők feje fölé kerülnének, ami gyakran az úgynevezett stadion üléselrendezés eredménye. A kiterjedt kutatás és fejlesztés eredménye a gyártó ígérete szerint kategóriavezető első és hátsó lábtér, a szellősség érzetét pedig az utastér teljes hosszán át húzódó panoráma üvegtető és a nagyméretű oldalablakok is fokozzák. A sportautóknál tökéletesített gyártási technológiák és műszaki megoldások számos előnyt jelentettek a DBX létrehozása során. A hatékony térkihasználás nagyobb térd- és lábteret biztosít a hátsó utasok számára, mint ami a konkurens SUV modellekben tapasztalható.
Az Aston Martin DBX premierje november 20-án, szerdán lesz, amelyet követően a típus azonnal rendelhetővé válik. A hivatalos alapár Németországban 193.500 euró lesz, vagyis itthon közel 70 millió forinttól lesz elérhető a típus.
