Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Sokak örömére máris megérkezett Magyarországra a vadonatúj Škoda Superb, s immár hivatalossá vált az árlista is. Miközben épp a hazai Superb árakat írtuk olvasóinknak, arra lettünk figyelmesek, hogy a csehek hivatalosan közzé tették csúcsmodelljük praktikusabb kivitelét, így adta magát, hogy egy anyagban összefoglaljuk az árakat és a friss kombi változatot.

A mai nap folyamán leplezték le a csehek a puttonyos Superbet - így is jól néz ki

A Škoda bejelentette, hogy a puttonyos verziót a nagyközönség első ízben a Frankfurti Autószalonon csodálhatja meg, viszont jó hír, hogy az európai piacra már rögtön a premiert követően, még az ősz folyamán megérkezik a típus. A Superb Combi kapcsán vélhetően mindenkit a csomagtartó mérete érdekel leginkább, a gyártóban pedig nem csalódtunk: az elődmodellénél is öblösebb 27 literrel az újdonság puttonya, ami annyit tesz, hogy immár alaphelyzetben is 660 liternyi pakkot képes elnyelni az autó, ha pedig előrehajtjuk a hátsó üléstámlákat, közel 2 köbméternyi űrt kapunk (a pontos adat 1950 liter). Vélhetően nem meglepő, hogy mindkét érték a kategória legnagyobbja – az azonos MQB-alapokat használó Passat 650-1780 literes űrt képes felmutatni.

Rengeteg helyet kínál a 4,8 méter hosszú karosszéria

A Superb kombi padlólemeze teljesen megegyezik a szedánéval, ami azt jelenti, hogy a csehek zászlóshajója ezúttal is 5 centivel hosszabb tengelytávolsággal büszkélkedik, mint a Passat, aminek előnye elsősorban az egyedülállóan tágas hátsó lábtérben mutatkozik meg – nem mintha már a Passat is nem szinte lenne feleslegesen nagy. A remek helykihasználást viszont jól mutatja, hogy a 2,84 méteres tengelytáv ellenére a hossz egy hajszálnyival 4,8 méter alatt, vagyis teljesen Passat szinten marad, s ez egyben azt jelenti, hogy a kategória kompaktabb tagjai közé sorolható a modell.

A motorkínálat egy az egyben megegyezik a Superb szedánnal, vagyis ez esetben is kizárólag 4-hengeres turbós erőforrásokat köszönthetünk 1,4-2 liter közötti hengerűrtartalommal. Benzinfronton az 1.4 TSI 125 és 150 lóerővel, az 1.8 TSI 180 lóerővel, a 2.0 TSI pedig 220 és 280 lóerővel lesz kapható – a ’nagy’ benzines kizárólag hatfokozatú DSG automataváltóval érkezik, míg a legerősebb verzióhoz az összkerékhajtás is szériában jár. A kisebbekhez mindkét tétel opcionális. A dízelpalettán egy 1,6 és egy 2-literes TDI-t találunk, előbbi 120 lóerős, utóbbi pedig 150 vagy 190. Természetesen az összes motor teljesíti az EU6-os normákat, SCR katalizátort viszont csak a csúcsdízel kapott.

Alaphelyzetben 660, bővítve pedig akár 1950 literes a puttony...

A Superb kombi bemutatását követően viszont térjünk vissza a hazai pályára, ugyanis amint a cikk elején is említettem, közzétette az importőr a magyarországi árlistát. A listaárak szerint nem számít olcsónak a csehek büszkesége, viszont egyben jó hírrel is szolgálhatunk: minden változathoz 900 ezer forintos árkedvezmény jár, amivel jelentősen barátságosabbak a számok.

Nos, a kedvezménnyel kalkulálva a legolcsóbb Superbért 6,33 millió forintot kell a kereskedésekben hagyni – ennyiért az 1,4 literes TSI turbómotorral szerelt, 125 lovas Superbet kaphatjuk meg, Active alapfelszereltséggel. A szériafelszereltség különben egészen korrekt, tartalmazza a klímaberendezést, a teljes légzsákarzenált (térdlégzsákkal is), az 5 colos érintőképernyővel vezérelhető multimédiás rendszert USB-csatlakozással (igaz, CD-lejátszó nélkül), a síalagutat, az esőérzékelőt, az automatikusan elsötétülős külső-belső tükröket, sőt, az elektromos tükörbehajtást is. Azonban bőven van hely az extráknak, és a második, Ambition szinten nagyon is érdemes elgondolkodni – csak innen jár szériában az alufelni garnitúra, a bőrkormány, az ülésfűtés, a kétzónás automata klíma, a parkoló radar, a tempomat, a szőnyegszett, ennyi mindenért pedig az Ambition szint 430 ezer forintos felára abszolút tolerálható, ráadásul érdekes, hogy összkerékhajtás vagy automataváltó csak innen kérhető.

Már egész jó áron hozzá lehet jutni, de nem nehéz akár 12-13 millióig elmenni

A harmadik, Style nevű csomag már számos finomságot kínál további 640 ezer forintért: egyebek mellett kapunk elektromosan állítható, memóriás üléseket és tükröket, bi-xenon fényszórókat, hátsó ülésfűtést, 17 colos alukerekeket, bluetooth-os telefon-kihangosítót és 6,5 colos kijelzővel ellátott multimédiás rendszert. Innen már csak minden földi jóval kecsegtető L&K van feljebb, elegáns fabetétekkel, finom bőrkárpitozással és további luxushangulatot idéző elemekkel – persze a luxust meg kell fizetni, a Style-hoz képest is 1 millióval kell megtoldani az összeget.

Mindegyik hajtáslánccal jól mozog - galéria

A hajtásláncok árpolitikája a következő: az alap benzinmotorhoz képest körülbelül 260 ezer forintot kell hozzátenni a 150 lóerős, és immár hengerlekapcsolással is ellátott 1.4 TSI-ért, ha pedig dízelre fáj a fogunk, az 412 ezer forint felárat jelent – már amennyivel megelégszünk az alap benzinesnél 5 lóerővel gyengébb, 120 lovas 1.6 TDI-vel. A 150 lóerős 2.0 TDI-ért – ami vélhetően a legkedveltebb motorvariáns lesz – további 512 ezer forintot szükséges hozzátenni, míg aki a 190 lóerős 2.0 TDI-re vágyik, ezt az összeget is meg kell, hogy toldja 410 ezer forinttal. A benzinesekre visszatérve, a 150 lóerős 1.4 TSI-nél a 180 lovas 1.8 TSI 360 ezer forinttal kóstál többet, további egymillióért pedig megkapjuk a 220 lóerős 2.0 TSI-t, immár széria hatfokozatú DSG automatával. Innen további 1,1 millióra van a 2.0 TSI 280 lovas változata, amiben már az összkerékhajtás is benne van. Külön-külön különben az automataváltót 615 ezer, az összkerékhajtást pedig 720 ezer forintért méri a Škoda.

Nagyobb lett a tengelytáv, de rövidebb a karosszéria

Mindent egybevéve kijelenthető, hogy – főleg az autó kivételesen magas szintű kvalitásainak ismeretében – egészen korrektül sikerült belőni a Superb árait, ami a meghirdetett akcióval kétségtelenül a kategória egyik legjobb vétele, nem utolsósorban pedig olcsóbb az elődnél is. Nyolcmillió forint körül már egy minden fontos extrával felszerelt 150 lóerős dízelhez juthatnak a vásárlók, ami igencsak jó ajánlat. A Passat mindenesetre felkötheti a gatyáját, ugyanis a Superb nem csak frissebb és sok szempontból jobb, hanem egyben olcsóbb is. A Škoda zászlóshajójáról részletesen korábbi, mindenre kiterjedő bemutató cikkünkben olvashatnak ide kattintva.