A Volkswagen lerántotta a leplet legújabb szabadidő autójáról, a második generációs Touaregről. Mondhatjuk, hogy a mérnökök nem kapkodták el a tervezés és gyártás folyamatát, hiszen az első széria darabjai idestova 8 éve róják az utakat. A 2002 óta kapható modellnek ugyan volt egy frissített kiadása a 2007-es év folyamán, ám ez formabontó újítással vagy kiugró technikai fejlesztéssel nem tudott szolgálni. A gyártó azonban idén, a 2010-es év első felében elérkezettnek látta a pillanatot, hogy az újonc, a jövő Touaregje átvegye a stafétát a már kissé korosodó felmenőjétől. Lássuk, hogy mi minden változik, és hogyan tud majd megfelelni az újdonsült SUV a kor kívánalmainak.
Az első hibrid VW - kattintásra galéria nyílikA legradikálisabb változtatás az autó motorpalettáján jelentkezik. A napjainkban még mindig gondokat jelentő világgazdasági válság és a manapság oly népszerű „downsizing” jelenség miatt is döntöttek úgy a Volkswagennél, hogy kiveszik a kínálatból az eddigi csúcsmotorokat (a V-10-es TDI turbódízelt, és a V-8-as, illetve W-12-es benzines erőforrásokat). Így születhetett meg a Touareg második generációja, ami 208 kilogrammal lett könnyebb elődjénél, és amelyet négy (egy benzines, két dízel és egy hibrid), előbbieknél kisebb hengerűrtartalmú egységgel párosíthatnak leendő tulajdonosaik, várhatóan már áprilistól. A jól megszokott 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses, V-6-os benzinmotor 280 lóerőt és 360 Newtonméteres nyomatékot biztosít, továbbá érdekessége, hogy a fejlesztőmérnökök munkájának köszönhetően fogyasztása átlagosan 2,5 literrel lehet kevesebb, így éppen bekerült a bűvös 10 literes határvonal alá. A gyengébb, gázolajjal működő szintén V-6-os erőforrást is kezelésbe vették a wolfsburgiak, így amellett, hogy 240 lóerőt és 550 Nm-es maximális nyomatékot produkál, fogyasztása 1,9 literrel csökkenthet vegyes használatban, így akár 7,4 literrel is meg lehet úszni egy 100 km-es etapot. A Touareg legújabb zászlóshajóját egy V-8-as dízel egységgel szerelik majd, melynek 4,2 literes hengerűrtartalma 340 lóerős teljesítmény, és 800 Nm-es csúcsnyomaték kerekekre szabadítását teszi lehetővé; ezt nem kihasználva viszont száz kilométert akár 9,1 literből is megtehetünk vele. E három említett motor mindegyike a ZF által gyártott, 8 sebességes automataváltóval párosítható.
A legnagyobb változást a kínálatban újonnan megjelenő hibrid hajtás jelenti. A rendszer szíve egy kompresszorral lélegeztetett V-6-os benzines egység, és egy NiMH elektromotor összekapcsolásából jött létre (előbbi 333, míg utóbbi 47 lóerőt teljesít). Ezzel a megoldással összesen 380 lóerő és 580 Nm-es nyomaték áll a sofőr rendelkezésére. A Volkswagen állítása, miszerint az új Touareg a régihez képest 20%-kal hatékonyabb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé (átlagfogyasztása 8,2 liter/100 km), abból is eredeztethető, hogy a hibrid megoldást használva az 50 km/h-s tempó elérése történhet kizárólag elektromotor használatával is, melynek főleg a nagyvárosi közlekedésben lesz jelentős szerepe. Az autó egyébként (motorválasztástól függetlenül) kizárólag összkerékhajtással lesz kapható.
A németek legújabb büszkesége amellett, hogy nagyobb hátsó lábtérrel bír a tologatható második üléssor miatt, méreteit tekintve is pozitív irányban módosult. Hosszát 4,3 cm-rel toldották meg 4,8 m-re, míg magassága 2 cm-rel csökkent, így ez 1,71 m. Tengelytávja 4 cm-rel 2,9 m-re nőt, ám szélessége nem változott, az maradt 1,93 m. A karosszéria kialakítása is jelentős változáson ment át az elődmodellhez képest, mivel megújultak az első és hátsó fényszórók, valamint a hűtőrács formája is a legfrissebb VW dizájnt tükrözi, mely az új Poloról és Golfról sokaknak ismerős lehet.
A jármű luxusautós mivoltát hivatott szolgálni azon biztonsági és kényelmi berendezések arzenálja, mely magában foglalja például az alapáron járó start-stop rendszert, a kilenc légzsákot, a tempomatot, a kétzónás klímaberendezést, valamint a 6,5 collos, érintőképernyős CD-s rádiót és a fedélzeti számítógépet. Felárért azonban olyan extrák is választhatók, mint például a nyomógombos kézifék, a hatalmas panoráma üvegtető, a bi-xenon fényszórók, a 19 collos könnyűfé
A belső is teljesen megújult - galéria m felnik, illetve az a biztonsági rendszer, amely az aktív fékekkel együttműködve képes megállásra késztetni az autót, ha egy túlságosan közeli szemből érkező járművet érzékel. A csomagtér méretét a hátsó ülések 40:60 arányú döntésével 580 literről egészen 1.642 literig bővíthetjük. Fontos megemlíteni, hogy az autót nemcsak városi használatra tervezték. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy a széria 4MOTION összkerékhajtással szerelt modellekben korlátozott zárású Torsen differenciál foglal helyet, melynek kapaszkodóképessége 31 fokos, ám felárért, a már említett V6 TDI motorral szerelt darabokhoz rendelhető egy úgynevezett Terrain Tech Csomag, ami felezőt is tartalmaz, ennek eredményeképpen pedig 45 fokos dőlésszögű terep is megmászható vele. A második generációs Touareg áráról egyelőre nem áll rendelkezésünkre információ, ám a Genfi Autószalonon megrendezett világpremier után már minden adat nyilvános lesz.

