Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi nemrég végre bemutatta első sportos crossoverét, a Q8-at, ami bár formáit tekintve kevésbé kupés, mint például a BMW X6 vagy a Mercedes-Benz GLE Coupé, az egyszerűség kedvéért mégis szinte mindenki terepkupéként emlegeti – köztük mi is. A négykarikás márka természetesen nem hagyja majd ki azt a ziccert, hogy RS változatot faragjon a valaha volt legdinamikusabb SUV-jából, és a legfrissebb hírek szerint egyenesen a Porsche Panamera lemezei alól érkezhet majd a legvadabb Q8 hajtáslánca – ezzel pedig a valaha volt legerősebb Audi lehet majd a modell.

Bizonyára sokan sejtik, hogy melyik hajtásláncról lehet szó: a Panamera Turbo S E-Hybrid 680 lóerős összteljesítménnyel rendelkező konnektoros hibrid rendszeréről beszélünk, ami egy biturbó V8-as és egy elektromotor párosából hozza ki ezt az elképesztő erőt. A legfrissebb hírek szerint ez az egység szolgálja majd ki az RS Q8-at, amivel az a valaha volt legizmosabb Audi lehet, és a Panamera 3,4 másodperces 0-100-as sprintjéből kiindulva biztosan négy másodperc alatt tudja majd ugyanezt a produkciót – mi nagyjából 3,7-3,9 szekundum körüli értékre számítunk.

Alapbóls sportos, és ennél még agresszívabb lesz az RS verzió - galéria

Az Audi és a Porsche esetében nem ez lenne az első közösködés erőforrások terén, hiszen az RS4-RS5 páros 2,9 literes, duplaturbós V6-osa is először éppen a Panamerában mutatkozott be a nagyközönségnek – ez persze nem meglepő, hiszen mindkét márka a Volkswagen konszernhez tartozik. Az RS Q8 ezzel ugyan jóval izmosabb lehet majd, mint nagy ellenlábasai, ám ez inkább csak az erőfitogtatás szempontjából lesz mérvadó, ugyanis az elképesztő teljesítmény mellé a hibrid rendszer nagyobb súlya is társul majd, így végeredményben sokkal gyorsabb nem lesz az ellenlábasoknál.

Kiváltképp akkor lehet igaz ez, ha a következő generációs versenytársakat vizsgáljuk majd, amelyek nem sokkal később fognak bemutatkozni, mint az RS Q8, hiszen a BMW az új X5 bemutatója után a következő 1-1,5 évben jó eséllyel az X6 utódját is lepelezi majd, és a csillagosoknál is hamarosan érkezik a vadonatúj GLE, amit ugyancsak nem túl sokkal követhet a Coupé verzió. Persze ezek még csak az alapverziók lesznek, de a Mercedesnél általában nem telik el túl sok idő a normál és az AMG kivitelek bemutatója között, és a BMW is viszonylag gyorsan szokott lépni az M változatokkal, így valószínűleg alig egy év előnye lesz majd az RS Q8-nak.

Belül is bőven lesz változás: sportülések, sportkormány és egyéb finomságok - galéria

Mindenesetre kíváncsian várjuk az autót, hiszen a méretes SUV már önmagában is igencsak agresszív, így az RS verzió a nagyobb teljesítmény mellett biztosan még vadabb megjelenést kap majd – a nagyobb fékekről és sportos kiegészítőkről nem is beszélve.