Tekintettel arra, hogy a kínai autóvásárlók imádják a nyújtott (hosszított tengelytávú) autókat, nem meglepő, hogy a gyártók örömmel kiszolgálják a keresletet: számos Európában ismert és sikeres modellből (is) készítenek kimondottan a kínai piac számára nyújtott tengelytávolságú változatot. A napokban zajló Sanghaji Autószalonon az irányzatot követve a Peugeot is előállt egy hosszított 508-cal, ám ezúttal számunkra nem az 508 megnyújtása a lényeg, hanem ami a lemezei alatt van.
Az 508L PHEV típusnév sok mindent elárul: az L betű nyilván a nyújtott karosszériára utal, a PHEV kifejezés pedig rendszerint a konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot jelenti – ezúttal is erről van szó, és mivel Európában még nem mutatkozott be plug-in hibrid 508, ezért különösen érdekes a kínai újdonság. A Peugeot egyelőre csak a fő paramétereket tette közzé a hajtáslánc kapcsán: a primer meghajtásról a modell hazánkban is elérhető 180 lóerős, 1,6 literes 4-hengeres PureTech benzinmotorja gondoskodik, amihez egy 80 kW teljesítményre, tehát 109 lóerőre képes villanyos egység csatlakozik. A rendszerteljesítmény állítólag 225 lóerő, vagyis pontosan annyi, mint a legerősebb 1.6 Turbo esetében.
Kínában már debütált a Peugeot 508 konnektoros hibrid verziója... – Peugeot 508 galéria
Azt még nem tudjuk, hogy a villanymotor hol kapott helyet, és hogy milyen formában csatlakozik a hajtáshoz, de minden bizonnyal a 8-fokozatú automataváltóval építették össze a tervezők a villanyos egységet. Összkerékhajtásról nem szólt a fáma (elektromos összkerékről sem), úgyhogy minden bizonnyal mindkét egység teljesítménye az első kerekekhez irányul. A tisztességes méretű, 11,8 kWh-s lítium-ionos akkucsomag állítólag bő 40 km-es villanyos hatótávos tesz lehetővé, ami a kapacitás ismeretében valós körülmények között is hihető érték.
