A Lexus háza tájáról a napokban olyan információk érkeztek, hogy az IS sorozat következő generációjának modellpalettája kombival fog bővülni. Ezen kívül a hírek szerint a Toyota luxusmárkájának középkategóriás képviselője kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz elérhető.
A japán gyártó IS sorozata – melynek legnagyobb ellenfelei az Audi A4, a BMW 3-as szériája és a C-osztályos Mercedes – 2005-től már második generációját tapossa, utódja pedig állítólag még 2011-ben bemutatásra kerül , rögtön két karosszériaváltozatban (szedán, kombi). Az első generációs IS Lexusnak egyébként már volt kombi kivitele, mely a SportCross nevet viselte.
A gyártó vezetősége a hírek szerint azért döntött egy kombi piacra dobása mellett, mert a második széria eladásait elemezgetve megállapították az illetékesek, hogy az európai piacon komoly érvágás volt a cég számára, hogy nem készült „puttonyos” IS, az említetett konkurensek így jóval magasabb eladásokra tudtak szert tenni a „kombi-nációkban”. A nagyjából másfél év múlva piacra kerülő újdonság egyébként az IS széria történelmében először lesz elérhető hibrid változatban, sőt, még az is lehetséges, hogy rögtön kétfajta hibrid hajtásláncot is fejleszt hozzá a Lexus.
A gyáriak állítólag nem is szándékoznak más hajtásrendszert kínálni a modellhez, ami igazán bátor lépésnek tűnik (- csak emiatt a japánok nehogy ismét úgy járjanak a konkurenciával, mint az említett „kombihiány” kapcsán, az európai vásárlók ugyanis kimondottan dízelpártiak). Mi azért csendben reménykedünk, hogy a rendkívül izgalmas IS-F változatot azért nem veszíti el a sorozat; kár lenne érte…