Azt gondolhatnánk, hogy az új Fiat 500 megjelenésével a gyártó elengedi a 2007-ben megjelent generáció kezét. De számos jel utal arra, hogy az olaszok továbbra is számolnak a tizennegyedik évét taposó modellel. Árulkodó például, hogy friss tesztautót kaptunk a Tipo 312-ből (hamarosan érkezik tesztünk is, méghozzá összehasonlításban), illetve beszédes az Abarth legújabb bejelentése is.
Az Abarth 595 ugyanis továbbra is a jelenlegi Fiat 500 alapjait használja fel, mindössze néhány ponton változtattak az autón. Összesen négy változatban kapható az apró méregzsák: a 145 lóerős ’sima’ 595 mellett elérhető a 165 lóerős Turismo, illetve az egyaránt 180 lovas Competizione és Esseesse kivitel is. Mindegyik teljesítményszintet a Fiat-féle 1,4-literes turbós benzinesből hozzák ki.
Skorpió-emblémás sport gomb, Alcantara borítású műszerfal és lapított kormány; no meg frissített fedélzeti rendszer: ezek jelentik a beltér újdonságait
Az alapkivitelbe továbbra is ötsebességes kézi váltó jut, az izmosabb motorokhoz hatfokozatú (akár robotizált) egység jár. A mechanikai különbségek ezt leszámítva nem jelentősek, bár a legerősebb verziók nagyobb turbót és mechanikus önzáró differenciálművet kapnak, továbbá Koni lengéscsillapítók és az alumínium féknyergekkel szerelt Brembo fékek sorakoznak a karosszéria alatt.
Visszafogottan nyúltak a jármű belsejéhez is: a korábbi Sport üzemmód neve ezentúl Scorpio lesz (lásd még a márkajelvényt). Frissítettek a hétcolos kijelzővel szerelt fedélzeti rendszeren, a leglátványosabb újdonság az indításkor és leállításkor megjelenő animáció – magunk között szólva bár ötletesek az újítások, ezek miatt aligha rohanják meg a vevők az Abarth szalonokat. Beszédes, hogy az utasteret érintő legjelentősebb változás a Competizionék immár Alcantara borítású műszerfala.
Klasszikus kék fényezéssel is elérhető a kis Abarth; továbbra is lesz kabrió kivitel
A külső újdonságok egy fokkal talán látványosabbak. Új színeket kevertek ki a Turismóhoz, a Competizione kivitel pedig akár az 1970-es évek sikeres raliautójának, a Fiat 131 Abarth matt kék színében is elérhető. A felár ellenében elérhető 17 hüvelykes keréktárcsákhoz egyenesen az ikonikus Lancia Delta Integrale felnijei álltak modellt.
A csúcsot továbbra is az Esseesse szint képviseli. Akrapovič gyártmányú kipufogórendszerét átdolgozták, alapból LED-es nappali fényt kap, kormánykerekének alja pedig lapított. Az Abarthok vásárlóközönsége nem a legárérzékenyebb csoport, így konkrét információk hiányában is sejthető, hogy az új modellév néhány százalékos drágulást hozhat.