Ahogy tegnap már elárultuk, a távozó Montezemolo helyett Sergio Marchionne leplezte le a Fiat rendkívül részletes jövőbeli terveit. Világhódítás, hat millió autó és a Chrysler felturbózása – csupán erre vállalkozik a gyártó 3,5 év alatt.
Az új Fiat Group Automobiles-ben (FGA) a Jeep globális márkaként jelenik meg, míg a Chrysler Európában a Lancia testvérmárkája lesz. A Dodge termékei közül kizárólag a nagyteljesítményű modelleket, így például a Challengert árulják majd Észak-Amerikán kívül, míg (ahogy azt már évek óta hangoztatják) az Alfa Romeo visszatér az új kontinensre.
A tervek szerint a Fiat 37,5 százalékkal több autót kíván eladni, míg az Alfánál 500 ezer, a Lancia/Chryslernél pedig 300 ezer jármű gördül le majd a gyártósorról. Előbbi erősítésére érkezik jövőre az új Panda és a Dodge Journey alapokra épülő új SUV (Fiat emblémával). Emellett új szupermini is bekerül a kínálatba (valószínűleg a brazil gyártású, és nem mindenhol forgalmazott Uno-ra céloz itt a terv), és egy kompakt egyterűt (Nissan Qashqai mintára) és egy középkategóriás szedánt is üdvözölhetünk.
A Chrysler/Lancia az Ypsilon utódjával és az új Grand Voyagerrel kezdi a jövő évet, míg egy évre rá a középkategóriában erősítenek be komoly mértékben. A Bravo alapokra épülő Delta karrierje 2013-ban ér véget. Ugyancsak ekkor érkezik egy nagy SUV és egy Ford Mondeo rivális, melyet főként az amerikai piac igényei szerint készít a gyártó. Az új stratégia keretében a felesleges kinövéseket is lenyirbálják, így a Cromának, az Ulysse-nek és a Multiplának hamarosan búcsút mondhatunk.
Ami a Jeepet illeti, még az idén érkezik a Grand Cherokee következő generációja, és a Wrangler, a Patriot és a Compass is megújul jövőre. Egy még kisebb SUV, és az új Cherokee 2013-ben érkezik.
Ami a technológiát illeti, szokás szerint nem fogunk unatkozni. A jövőbe mutató technológiát képviselő MultiAir motorokhoz hamarosan érkezik a kompakt dupla kuplungos automata, amely a kéthengeres TwinAir erőforrással kombinálva 80 g/km-es széndioxid-kibocsátású hajtásláncot ad.