Bővíti kínálatát a DS, méghozzá a lehető legjobb irányba: a DS 4 vérbeli kompaktként egészen széles mezőnyre nyit, látványos formái pedig a mai trendeknek megfelelően magasított, telekjárós kivitelben is elérhetők. Az újdonság vitathatatlanul látványos. De mi van a lemezek mögött?
A DS 4 méreteit tekintve tipikus kompakt ruhát öltött magára: 4,4 méter hosszú, 1,47 méter magas és 1,83 méter széles, kerékjáratait pedig akár 20 colos kerekek is kitölthetik (szériában is 19 (!) col jár). Ez a ruha azonban cseppet sem hétköznapi: a francia tervezőknek sikerült a kifinomult részletek, a dinamikus vonások és a határozott élek kavalkádját úgy megalkotnia, hogy nem tolakodó, arányaiban is izgalmas, finoman erőteljes végeredményt kapunk, ami azonnal kilóg az utcaképből, mégsem különösebben megosztó.
Sok tekintetben újhullámos: az alap kerék is 19 colos
Kívül meghatározó a LED-es fényszórók játéka: csak a nappali menetfény összesen 98 LED-ből épül fel. Az alapmodell mellé érkezik a DS 4 CROSS, ami az SUV modellek hangulatát idézi meg matt részletekkel, fekete kiegészítőkkel és egy kis magasítással (az opciós listán önzáró differenciálművet mímelő elektronikus menetstabilizálóval és lejtmenetvezérlővel). A fokozott dinamika képviselője a PERFORMANCE LINE utónevet hordja, sok egyedi apróság mellett számos fekete kiegészítővel – műszaki tartalmában változatlanul.
Akár három képernyő, intelligens asszisztensek és gombgyilkosság
Belül is a kifinomult megoldások dominálnak. Főszerepben természetesen a digitális megoldások vannak, rögtön három képernyő személyében, a fizikai gombok számát pedig fájdalmasan minimálisra hangolták a tervezők. A modell finom anyagokkal és részletgazdag megoldásokkal igyekszik ezért kárpótolni, az opciós listán pedig akár szellőztethető bőrülések is vannak. Az automata váltó egy különösen egyszerű vezérlőt kapott, az itt található 5 colos képernyő pedig a fontosabb funkciók gyors elérésében segít.
Az opciós listán van 14-hangszórós, 690 Wattos Focal Electra hifi is, a klímaberendezés pedig nanoszűrőt kapott. A head up display is kibővített méretű: a szélvédőre vetített információk úgy látszanak, mintha 4 méterről néznénk egy 21 colos képernyőt. Fejlett hang- és gesztusvezérlés is helyet kapott a fedélzeten, a rendszerek frissítése pedig vezeték nélkül történhet.
Rendhagyó váltóvezérlés és kezelőpanel
A DS 4 a PSA (bocsánat, már Stellantis) megújult EMP2-es platformjára alapul: bár az alkatrészek 70 százaléka új vagy egyedi, az alap nem érdemelt ki új nevet. Már bevezetéskor elérhető lesz a modell a konszern jól ismert konnektoros hibrid hajtásával, melyben az 1,6 literes turbómotor mellett egy elektromotor is hajtja az első kerekeket összesen 225 lóerős teljesítménnyel (és akár 50 kilométeres hatótávval). Ebből a benzines 180, az elektromos pedig 110 lóerővel szolgál.
Emellett szerencsére vannak hagyományos, könnyebb, megfizethetőbb hajtásláncok is, így 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 130 és 1,6 literes, négyhengeres turbómotor 180 és 225 lóerővel, illetve ott az 1,5 literes dízelmotor is 130-cal. A belső elrendezés alapján már sejthettük: kézi váltó nincs, helyette minden típushoz 8-fokozatú bolygóműves automata váltó van az Aisin jóvoltából.
Könnyebb, merevebb és tágasabb - galéria
A megújult platform könnyebb lett, főleg kompozit megoldások és melegen sajtolt szerkezeti elemek révén, emellett kompaktabb klímablokkot tartalmaz, ami több helyet szabadít fel. A csomagtartó például 430 literes. A merevség is javult a kiegészítő ragasztási és hegesztési pontoknak köszönhetően.
Kizárólag automata váltóval - képünkön a crossoveres verzió
A DS Drive Assist 2.0 rendszer a jogilag megengedett legmagasabb szintű önvezetésre képes, így például optimalizálja a kanyarsebességet, félautomatikusan előz, torlódás esetén pedig elintéz mindent. A fedélzeten olyan adaptív lengéscsillapítást üdvözölhetünk, amely kamerakép segítségével pásztázza az utat a minél nagyobb fokú alkalmazkodás érdekében.
Még várni kell rá: csak november környékén érkezik
Az új DS 4 forgalmazása 2021 negyedik negyedévében indul.