Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Amint az várható volt, az Infiniti Frankfurtban lerántotta a leplet legfrissebb büszkeségéről, a Q30 prémium kompaktról. Az autó komoly meglepetéseket nem tartogat, ugyanis már elöljáróban sok-sok információt megtudtunk róla, de annyi bizonyos, hogy nagyon jót fog tenni a márka – főként európai – eladásainak.

A-osztály alapokon, de egyedi külsővel jön a Q30A Q30 az Infiniti és a Mercedes friss kollaborációjának legfrissebb gyümölcse. Ez esetben a rokonság sokkal közelebbi, mint az eddig megszokott modelleknél, ugyanis míg eddig – például a Q50 és Q70 esetében – inkább csak Mercedes-féle hajtásláncokkal találkozhattunk, a Q30 teljes egészében az A-osztály alapjaira épül. Az információ hallatán biztosan sokan lesznek, akik csalódottan húzzák a szájukat, azonban ne feledjük, hogy az A-osztály egy egészen kiforrott és jó kis modell, így a közös alapok véleményünk szerint mindenképp javára válnak a Q30-nak.

A csomagolás tekintetében pedig remek munkát végeztek az Infiniti formatervezői. Csak azoknak tűnhet fel a mercedeses rokonság, akik jól ismerik a csillagosok típusát, és nekik is inkább csak az enteriőrben. Ugyanis a költséghatékonyság révén ismerős lehet a kormánykerék, de ugyanúgy az ablakemelők, a kilincsek, az ülésállítók, a műszerek, a klíma- és váltókonzol, sőt, még a középkonzol is. Azonban tényleg nem panaszkodhatunk, ugyanis kicsit mindent átalakítottak a japánok, s ha nem ismerjük jól az alapot adó típust, akkor eszünkbe sem juthatnak a Mercedes vonások.

Hívogató lett a beltér - galériaLényeg a lényeg, szerintünk így sokkal jobban jár(t) a Q30, mintha relatíve kisebb büdzséből egy teljesen új fejlesztést kaptunk volna, de kevesebb odafigyeléssel és kevésbé kiforrott megoldásokkal. A külcsín abszolút egyedi, itt semmi, de semmi nem emlékeztet az A-osztályra. A Q30-nak még az arányait is úgy össze tudták hozni a japánok, hogy teljesen egyedi lett a végeredmény, s minden irányból nézve első blikkre felismerhetően Infiniti. A lágy vonalak és az élek találkozása, a könnyed hűtőmaszk és a fény-árnyék játékok mind-mind jellemzőek a márkára, a formatervezők tényleg remek munkát végeztek.

Az utastérre visszatérve, a helykínálat terén vélhetően nincsenek csodák, így nagyjából az A-osztály méreteit várhatjuk. Azt viszont már tudjuk, hogy csomagtartóban a japánok büszkesége nyer, hiszen míg az A-osztály 340 litert kínál, a Q30 368 literes alapértéket képes felmutatni. A felszereltség tekintetében minden elérhető lesz, mi szem-szájnak ingere, legyen szó a végtelenül hosszú biztonsági / asszisztens listáról, akár a kényelmi tételekről. Az egyedi és meggyőző megjelenés érdekében állítólag már a belépőmodellhez is szériában járnak majd a LED-es ködlámpák, a 18 colos kerekek és a krómozott kipufogók. A sportos „S” változat ültetett sport futóművet, dinamikusabb lökhárítókat, 19 colos kerekeket és fényes feketére fényezett elemeket kap.

4-féle motorral fog startolni az Infiniti Q30A motorkínálat szintén Stuttgartból érkezik: az alapmotor benzinfronton az A200-tól örökölt 1,6 literes, 156 lóerős feltöltött négyhengeres lesz, míg dízelfronton megjelenik a Renault-féle ’egyötös’ 109 lóerővel. A következő szint már jóval combosabb lesz: a 2,15 literes két turbós négyhengeres Mercedes dízel 170 lóerőt, míg a 2-literes turbós benzines 211 lóerőt produkál, sportos menetteljesítményeket garantálva. Az erőátvitelről alapesetben hatfokozatú kézi váltó gondoskodik, míg felárért kérhető lesz a Mercedes hétgangos duplakuplungosa, ami sajnos nem a kategória legjobbja. A széria elsőkerékhajtás mellett összkerékhajtás szintén elérhető lesz a Q30-hoz. Fontos tény a kompakt esetében, hogy a gyártó állítása szerint az aktív zajszűrés révén a kategória legcsendesebb képviselője lesz, ami mindenképp remekül hangzik.

Ha korrekt ára lesz, komoly esélyekkel lép piacraAz Infiniti az új kompakt piacra dobásával nem fog sokat várni, a hírek szerint még az idei év végén megérkezhet a kereskedésekbe az újdonság. Mi például alig 2 hónap múlva már vezetni is fogjuk az autót az európai menetpróbán. Rövidesen a Q30 crossover változata, a szériagyártású QX30 is debütálni fog, utóbbi a Mercedes-Benz GLA génjeit örökli, de kísértetiesen fog hasonlítani a Q30-ra. Az árak egyelőre ismeretlenek, nagyon kíváncsian várjuk, hogy azonos hajtáslánccal és extrázással miként fog viszonyulni a Q30 árazása az A-osztályéhoz.

Egy biztos: a technikai alapok kiforrottak, a Q30 pedig mindenképp frissebb és szerintünk menőbb is az A-osztálynál, így komoly esélyekkel lép piacra az Infiniti friss büszkesége – annak ellenére, hogy a modell eredetisége megkérdőjelezhető.