A Mercedes-AMG bejelentette, hogy a jelenlegi 2-literes, négyhengeres turbós benzinmotor utódját az F1-es versenycsapattal közösen fogják kifejleszteni. Egy friss interjúban a Mercedes-AMG részleg igazgatója, Tobias Moers Úr elmondta, hogy a kompakt sorozat AMG modelljeinek 2-literes négyhengerese „ki van maxolva”, vagyis egyszerűen nem maradt semmi tartalék az erőforrásban, a turbófeltöltés (természetesen sorozatgyártás esetén) itt elérte határait.
Ha belegondolunk, hogy a feltöltött 2-literes benzines 381 lóerőt s 475 Nm-t állít csatasorba, nem csodálkozhatunk. Ezzel a szóban forgó erőforrás a legnagyobb literteljesítményű sorozatgyártású motor. Azonban az utódon máris gőzerővel dolgoznak a mérnökök – mégpedig azok a mérnökök, akik az F1-es versenyautó 1,6 literes, feltöltött V6-os hibridmotorját építették. A kooperáció pedig nem véletlen: a következő kompakt Mercedes AMG változatában minden bizonnyal megjelenik az F1-ben megismert KERS rendszer, a versenyautót fejlesztő csapatnak pedig ebben komoly tapasztalata van.
A Mercedes-AMG bejelentette, hogy a jelenlegi 2-literes, négyhengeres turbós benzinmotor utódját az F1-es versenycsapattal közösen fogják kifejleszteni. Egy friss interjúban a Mercedes-AMG részleg igazgatója, Tobias Moers Úr elmondta, hogy a kompakt sorozat AMG modelljeinek 2-literes négyhengerese „ki van maxolva”, vagyis egyszerűen nem maradt semmi tartalék az erőforrásban, a turbófeltöltés (természetesen sorozatgyártás esetén) itt elérte határait.
Ha belegondolunk, hogy a feltöltött 2-literes benzines 381 lóerőt s 475 Nm-t állít csatasorba, nem csodálkozhatunk. Ezzel a szóban forgó erőforrás a legnagyobb literteljesítményű sorozatgyártású motor. Azonban az utódon máris gőzerővel dolgoznak a mérnökök – mégpedig azok a mérnökök, akik az F1-es versenyautó 1,6 literes, feltöltött V6-os hibridmotorját építették. A kooperáció pedig nem véletlen: a következő kompakt Mercedes AMG változatában minden bizonnyal megjelenik az F1-ben megismert KERS rendszer, a versenyautót fejlesztő csapatnak pedig ebben komoly tapasztalata van.
A 381 lóerős 2-literes állítólag csúcsra van járatva - nem csodálkozunk rajta...
A gyáriak szerint kevés esély van az elektromos feltöltés megjelenésére, ugyanis a speciális feltöltőnek komolyabb áramfelvételre van szüksége, mint amennyit a széria 12 Voltos elektromos rendszer biztosítani képes. Persze további konkrétumokat egyelőre nem tudunk (talán még a gyáriak sem), de annyi bizonyos, hogy a következő kompakt AMG-k erősebbek és hatékonyabbak lesznek.