A BMW frissítési stratégiája masszív: nemrégiben a 4-es és a 3-as ráncait varrták fel, ezúttal pedig a kis kompakt modell, az 1-es sorozat újult meg, ráadásul ez esetben drasztikus a változás. Noha a bajorok negyedik generációsként emlegetik az újdonságot, mindinkább a 2025-ös modellévre elkészített mély frissítésről van szó.

Az újdonság a gyártó friss elnevezési elvei alapján a benzines verziók esetében már "i" végződés nélkül érkezik, 118d, 120d és 120, valamint M135 típusneveken. Az alapos frissülés jelentős formatervbeli változásokat hozott, hiszen elnyújtottabb orr,  keskenyebbre húzott fények és az aktuális vonulatba jobban passzoló vesék határozzák meg az autót. Így talán határozottabb vonalakkal lett karakteresebb a legkisebb BMW.

Tényleg jelentős a megújulás mértéke

A méretek minimálisan változtak pozitív irányba: a friss 1-es 4361 mm hosszú (+42 mm), 1800 mm széles és 1459 mm magas (+25 mm) lett. Az arányok azonban hasonlóak mint az előd esetében, azonban mindez jól mutatja, hogy itt valóban egy átfogóbb frissítőkúra történt.

Az utastérben teljesen új a műszerfal, amely azonban nem hoz újdonságot azoknak, akik már beültek valamenyik új BMW-be az utóbbi időben. Ide is megérkezett az X1-esben is látott 10,25 colos vetített óracsoportból, valamint 10,7 hüvelyk képátlójú központi érintőpanelből álló hajlított kijelzőpáros. Adott az Apple Carplay és az Android Auto, cserébe nincsenek fizikai gombok és az iDrive vezérlőtárcsa is a múlté.

Gombokat jóformán hiába keresünk az új műszerfalon

Felszereltség tekintetében ezúttal sem panaszkodhatunk, hiszen a panorámatető, a HarmanKardon prémium hifi, a head-up display, vezetékmentes telefontöltő, friss asszisztens rendszerek formájában minden adott. A 380 literes csomagtér pedig az ülések ledöntésével bővíthető 1200 literre.

Az alapot jelentő benzines, a 120 immáron kétliteres erőforrás helyett 1,5-ös, háromhengeres turbómotort rejt magában 48 V-os könnyűhibrid rendszerrel felvértezve, 170 lóerővel. A 120d a kétliteres, négyhengeres dízelt fedi, amely 163 lóerős, míg a kezdő dízel 118d 150 lóerőt tud.

Nincs a benzineseknél "i" és a kézi váltó sem opció már

A csúcsot az M135 xDrive jelenti, amelyben kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor került: az erőforrás 300 lóerőt tud az európai specifikációban, illetve 400 Nm-t. Mindez 4,9 másodperces 0-100-ra és 250 km/h-s, elektronikusan korlátozott csúcstempóra elégséges.

Az M135 számos M kiegészítővel tehető még sportosabbá, ami persze nem csak a megjelenést, hanem a technikai megoldásokat is jelenti egyben. Ellenben fontos tény, hogy kézi váltóval egyik verzió sem érhető el, nemes egyszerűséggel mindegyik motorváltozat esetében a gyártó hétfokozatú duplakuplungos automatája az egyetlen lehetőség. Az európai értékestés szeptemberben indul meg.