Igazán finom és óvatos kezekkel nyúlt hozzá a Volvo az XC90-hez, amely elsőként hozta sorozatgyártásba a márka új formanyelvét. A lemezek alatt viszont jóval több a változás, aminek az elektromos áramhoz is köze van.

A bemutatkozása óta kimondottan nagy sikernek örvendő nagy SUV számára nem is feltétlenül szükség, mint inkább illedelmes teendő volt a megújulás, a munkát pedig eszerint végezték a szakemberek is. Kívül óvatos kezekkel nyúltak a legszükségesebbekhez: a hűtőrácshoz, a lámpákhoz, a lökhárítóhoz, valamint a felni- és színkínálathoz. Belül még ennyi sem történt, ugyanis a svédek szerint az XC90 díjnyertes belső tere úgy jó, ahogy van. Így aztán csak az üléskoncepción változtattak, ami hatszemélyes konfigurációban is elérhető, méghozzá a középső sor középső ülésének eltüntetésével.

Inkább aktualizálás történt, mint mélyreható ráncfelvarrás - galéria

Mielőtt azonban csalódnánk, van egy műszaki újdonság is, amit a Volvo kinetikus energiavisszanyerő rendszerként ír le. A ráncfelvarrás előzetes premierjeként aposztrofálható sajtóanyag meglehetősen szűkszavú a részleteket illetően, de valószínűleg egy 48 V-os hibrid rendszerről van szó, ami a nagyobb generátor révén képes a fékenergia visszanyerésére, amit egy kisméretű akkumulátorban eltárolva fordíthat a fogyasztás javítására. A gyártó elmondása szerint valós körülmények között ez akár 15 százalékos fogyasztás-csökkenéshez is vezethet, ami tökéletes rímel arra, amit a 48 V-os enyhe hibridekről tudunk.

A belső kialakítás nem változott, de a központi rendszer okosabb lett

Emellett a márka aktuális tudásának maximumát reprezentálják a megújult asszisztens rendszerek, amelyek az aktuális csúcsot jelképezik. A központi rendszer is teljes aktualizálást kapott, így az Apple CarPlay mellett az Android Autóval is kompatibilis, sőt, saját Spotify alkalmazása van.

Egy csipetnyi hibrid került a hagyományos változatokba is

A motorpaletta nem változott, vagyis beszálló modellként közel 18 millió forintos induló ártól marad a kétliteres, 235 lóerős dízelmotor összkerékhajtással és nyolcfokozatú automata váltóval, amelyhez egy 250 lóerős kétliteres turbómotor kínál benzines alternatívát nagyjából félmilliós felárért. A következő lépcső a nagyjából 20 milliótól elérhető T6 a maga továbbra is négyhengeres, de már turbó- mellett kompresszoros feltöltésű, 310 lóerős benzinesével. A csúcsot pedig továbbra is az immár 390 lóerős konnektoros hibrid változat jelképezi 24 milliós indulóártól. A változást csupán az új hibrid rendszer jelenti, amely ha minden változathoz elérhető lesz, akkor a dízel modell fogyasztását akár 0,9 literrel, a benzinesekét pedig akár 1,2 l/100 km-rel is csökkentheti.