Az Audi A5 új generációjának tavaszi premierjét követően most bővül a család: az elődhöz hasonlóan megérkezett a négyajtós variáns, amely a kupé dinamikus vonalait az A4-es szedán praktikumával igyekszik összekötni. A középkategóriás kupé megtartotta legfőbb jellemzőit, miközben tulajdonságok szempontjából minden téren továbbfejlődött.
Tovább nyújtott méretek - galériaMegjelenés szempontjából mindössze négy markáns vonal teljesen más képet ad az orrnak, mint az előd esetében. Ezek a motorháztetőn húzódnak végig, és a tekintetet a nagyméretű hűtőrácsra és a hangsúlyosabb légbeömlőkkel ellátott lökhárítóra vonzzák. A világítótestek (immár LED-es technológiával) megmaradtak visszafogott, elegánsnak, a hátsó traktust pedig az egyszerűsége és a kupésan lejtő tetővonal adja el.
A csomagtartó 480 literesre hízottA kupé kialakításánál szedán testvéréhez hasonlóan több alumíniumot és nagy merevségű acélt alkalmaztak, úgy fűrészelve le átlagosan 60 kg-ot a tömegből, hogy közben a típus néhány centivel hosszabb is lett. A 4,73 méteres hosszúsághoz 2,824 méteres tengelytáv tartozik, amely az elődnél nagyobb belső teret ígér. A gyáriak szerint gyakorlatilag minden tartományban 1-2 centivel nagyobb a szabad tér. A 40:20:40-es arányban dönthető hátsó ülések mögött 480 literes csomagtartót találunk, melynek méretét előbbi funkció kihasználásával 1,3 köbméteresre növelhetjük.
Letisztult belső tér kivételes minőséggelA belső tér különlegessége a letisztult, jó minőségű prémium kialakítás mellett a digitális műszercsoport, amelyre a központi rendszer különböző funkcióit, így akár a navigációs térképet is előhívhatjuk. Emellett rengeteg fejlett kényelmi és vezetési segédrendszer áll rendelkezésre az opciós listán, mint ahogy a személyre szabhatóságnak is nagy teret szenteltek a tervezők.
Az A5/S5 páros motorkínálata 6 tagot ölel fel nálunk, amelyből nem testvériesen, hanem fele-fele arányban veszik ki részüket a benzines és dízel turbómotorok. Az elődökhöz képest az erőforrások átlagosan 17 százalékkal erősebbek, miközben kb. 22 százalékkal hatékonyabbak is. A sort a legújabb, EA888-as kódszámú kétliteres benzines turbómotor nyitja, amely bizonyos piacokon elérhető Atkinson-ciklusú, különösen hatékony változatban 190 lóerővel, a legtöbb helyen azonban 252 lóerővel bizonyít. A négyhengeres paletta másik sarkában a kétliteres dízelmotor (EA288) áll, 190 lóerővel – mindkét erőforrás opcionálisan elérhető hétfokozatú duplakuplungos automatával is.
Utóbbi mellé sorakozik fel a háromliteres V6-os dízelmotor aktuális kiadása 218 és 286 lóerővel. Előbbi rendelhető még elsőkerékhajtással és hatfokozatú váltóval, de feláras automatából is fokozatmentes helyett már hétfokozatú duplakuplungosat kap. Utóbbi szériában összkerékhajtással és nyolcfokozatú bolygóműves automatával érkezik.
A sportos modell kiváltságát továbbra is az S5 viseli magán. Nagy meglepetéssel nem szolgál a modell, a típus a bevált receptet követi: kicsit sportosabb megjelenés, ültetett és feszesebb futómű, 2x2 kipufogóvég, összkerékhajtás, magas felszereltség, széria automataváltó, na meg persze bőséges erő és magas vételár jellemzi.
A motorháztető alatt egy turbóval feltöltött 3-literes V6-os benzinest találunk, ami ezúttal 354 lóerőt és 500 Nm-t állít csatasorba. A számok kísértetiesen rímelnek az előd produkciójára, azonban a mérnökök az aktuális S4/S5-höz új motort fejlesztettek, ami izmosabb, könnyebb és takarékosabb. Az erőátvitel szintén új: míg eddig egy hétfokozatú duplakuplungos automataváltó dolgozott össze a V6-ossal, mostantól egy lágyabb kapcsolásokra képes, nyolcfokozatú bolygóműves automata továbbítja az erőt a természetesen továbbra is széria Quattro összkerékhajtáson keresztül az összes kerékhez.
A Quattro hajtás központi differenciálművel is rendelkezik, ami alapesetben az erő 60 százalékát küldi a hátsó tengelyhez, viszont szükség szerint akár 70 százalékot képes irányítani előre vagy éppen 85 százalékot hátra. A hatékony hajtásláncnak, valamint az autó relatíve alacsony tömegének köszönhetően (a kupé üresen 1550 kilót nyom) a 0-100 km/h-s sprintet az újdonság 4,7 másodperc alatt képes abszolválni. A végsebességet továbbra is elektronika limitálja 250 km/h-ban, a gyári vegyes fogyasztás pedig 7,3 l/100 km-re csökkent.
Élvezetesebb vezethetőséget ígérnekA futóművet a sportosság fokozása és a kényelem megtartása mentén hangolták a mérnökök minden változatnál, miközben új elektrohidraulikus kormánykerék gondoskodik a pontos irányításról és a jobb visszajelzésekről.
Az új Audi A5/S5 Sportback várhatóan az év vége válik rendelhetővé, az első példányok pedig 2017 elején érkeznek meg a kereskedésekbe. Az árakról még korai nyilatkozni, de hatalmas változás nem várható, a belépő 12 millió forint magasságában lesz esedékes. A kínálat csúcsán az RS5 érkezéséig az S5 áll, ehhez méltóan 21,5 millió forint körüli árcédulával, igaz, az alapmodelleknél jóval gazdagabb felszereltséggel.






