Ismét egy olyan modellfrissítésről számolhatunk be, ahol a külcsín keveset változik, de értékelhető mértékben fejlődik az autó tudása. A Jaguar E-Pace ezentúl módosított lökhárítókat és hűtőrácsot visel, és vadonatúj LED-fényszórókat kap. A fényforrások megkapják a jellegzetes dupla-j alakú menetfényeket, kérésre akár mátrixos technológiával is működhetnek.
Hátul az elektromos I-Pace által ihletett hátsó lámpák és egy új, hálós betét megjelenése jelzi, hogy immár egy 2021-es modellévű E-Pace-szel van dolgunk.
Módjával frissült az E-Pace fara
A beltér minőségibb hangulatot áraszt, hiszen itt is megjelent a 11,4 hüvelykes átmérőjű, ívelt központi kijelző, ami a legújabb Pivi Pro rendszert futtatja. A vezető keze ügyébe kerülő felületek puha tapintású burkolatot kaptak és lecserélték az autó kormánykerekét is. Az előválasztó kar is újdonság, amely előtt kapott helyet a 15 W-os vezeték nélküli mobiltöltő.
Fejlesztettek az első futóművön is: a vibrációt csökkentik az átszerkesztett új felső bekötési pontok, így összességében a kényelem felé mozdul el a jármű viselkedése. Állítólag a zajszinten is csökkentettek a tervezők, de ebben és az oldalirányú helykínálatban eddig is jóformán kategóriaelső volt a típus.
A motorpaletta egészen széles, és egyik gerincét az új fejlesztésű, 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotor adja, amely alapból 163 lóerővel enyhe hibridként, valamint 200 lóerővel konnektoros hibrid hajtásláncban is elérhető. Hozzá egyébként nem a ZF nem tökéletesen működő kilencfokozatú, hanem az Aisin ügyesebb nyolcfokozatú automatáját kapcsolja a gyártó. A négyhengeresnél 33 kilogrammal könnyebb motor leömlőjét az alumínium hengerfejbe integrálták, ami felgyorsítja az üzemi hőmérséklet elérését, illetve lehetővé tette, hogy a turbófeltöltő turbinakereke egészen közel kerüljön a kipufogónyílásokhoz, ami kiváló gázreakciókat eredményez. P300e néven ezzel érkezik a zöld rendszámos kivitel, ahol a hátsó kerekeket hajtja a 109 lóerős villanymotor. Az összteljesítmény 309 lóerő is lehet, a 0-100-as sprint pedig ennek megfelelően 6,5 másodperc. A 15 kWh-s akkupakk 55 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé.
Emellett kétliteres benzines és dízelmotorok akadnak még a kínálatban: a négyhengeresek mindegyike 48 V-os enyhe hibrid rendszerrel rendelkezik. Öngyulladósként 163 és 204, benzinesként 200, 249 és 300 lóerős lépésekben kérhető megoldás.
Ívelt s HD-minőségű a kijelző, lecserélték az információs rendszert is; a finomabb anyagoknak örülni fog az igényes vásárló
Az E-Pace Sport megkapja az Active Driveline AWD rendszer második generációját. Két, egymástól független, elektronikus vezérlésű nedves tengelykapcsolókat szabályoz a rendszer a htásó tengelyen. Mindössze 100 milliszekundumos reakcióidő alatt képes akár a teljes erőt nem csak hátra, hanem azon belül is az egyik kerékre osztani. Ez a feláras megoldás, alapból a beszálló benzines és a hátul elektromosan hajtó plug-in kivételével minden E-Pace egyszerűbb összkerékhajtást kap, amely a hátsókerékhajtást szükség esetén kapcsolja be a működésbe. Az új Adaptive Surface Response rendszer érzékelői mindig vizsgálják az útfelületet és a körülményeknek megfelelően aktiválják a száraz, esős vagy havas üzemmódot.
A frissített Jaguar E-Pace jövő év elején kerül a szalonokba, konkrét árinformációkra később számíthatunk.