A BMW X6 a bajorok talán legmegosztóbb modelljévé vált, valaki egyszerűen imádja, mások gyűlölik, a két véglet között szinte senki. A németek legnagyobb hobbiterepjárója felett azonban eljárt a kor, s ideje volt a márka arculatán legfrissebb elemeit rászabni, illetve a BMW legfrissebb technikai megoldásaival ellátni – az új X6 bemutatkozik.
Kecsesebb lett, de így is óriás - galériaA kupésított SUV – vagy ahogy a BMW nevezi, SAV (Sports Activity Vehicle) – eladási számaival bizonyítja létjogosultságát: mintegy 250.000 példány talált gazdára a modell 2008-as debütálása óta. Az igazi sikert azonban a márka rajongóinak éhsége mutatja, amit a bajorok az X4 bemutatásával igyekeztek nemrégiben csillapítani.
A gyártó szerint az újdonság továbbra is ötvözi a BMW X modelljeinek robosztusságát és variálhatóságát a kupék által nyújtott sportos eleganciával. Lényegében egy X5-ről van szó, amelynek sportosabban lejtő tetőíve valamelyest megkurtítja a fejteret, valamint az alapot szolgáltató típushoz képest a csomagtér kapacitása is csekélyebb. A kifutó X6-ossal szemben az újdonság hasonló oldalsó sziluett mellett valamivel izmosabbnak hat, ráadásul sokkal több alaposan kidolgozott részlettel találkozunk akár az autó elején, akár a hátsó traktuson.
Az első fényszórók és a hátsó lámpák a BMW legfrissebb formai irányzata alapján születtek meg, épp ezért az X4-gyel való hasonlóság is tetten érhető az autó szinte minden porcikáján.
Ízléses részletek, bajor módra - galériaAz utastérben sok meglepetésre nem számíthatunk, az új X5 műszerfalát örökölte meg ugyanis az X6 második generációja. Az elődhöz viszonyítva 10 literrel, mintegy 580 literesre nőtt a csomagtér, míg az ülések (40:20:40 arányú) ledöntésével 75 literrel tágasabb, összesen 1525 literes kapacitást kapunk. Az újdonság szinte minden dimenzióját tekintve növekedett a kifutó modellhez képest: 4909 mm hosszú (+32 mm), 1989 mm széles (+6 mm) és 1702 mm magas (+33 mm), egyedül a tengelytáv maradt a régi a maga 2933 mm-es hosszával.
Noha tényleg minden téren nagyobb lett az új X6, a ma uralkodó trendeknek megfelelően sokat dolgoztak a könnyítésen. A végeredmény 10 kg mínusz az alapfelszereltségeket tekintve, ám azonos felszereltségre hozva az elődöt és az újat már 25 kilós fogyókúráról beszélhetünk. Emellett a szakemberek mindent elkövettek az ideális vezetési élményért, amit az 50:50 százalékos súlyelosztás is jól reprezentál.
Opciók terén az adaptív futómű, az X5-ben bemutatkozó, LED-es fényszóró, a Torlódás Asszisztens, Parkoló Asszisztens, Head-Up display, éjjellátó és számos finomság kérhető az autóba, s természetesen a Bang&Olufsen prémium audiorendszer sem maradhat ki a sorból.
Európában 2014 decemberétől lesz kapható az új X6, mégpedig háromféle hajtáslánccal szerelve, természetesen mindegyikhez a jól ismert ZF márkájú nyolcsebességes automataváltó jár. Az alapot az xDrive30d adja 258 lóerővel. A háromliteres, sorhatos turbódízel ereje 6.7 szekundumos 0-100-as sprintre és 230 km/h-s csúcssebességre elég, miközben az összkerékhajtás ellenére is kerek 6 literes étvágyat ígér a konstruktőr.
A következő lépcsőfokot az xDrive50i jelenti a 450 lóerő leadására képes, 4,4 literes biturbó V8-assal. A benzines 4,8 másodperces gyorsulást és limitált, 250 km/h maximális tempót tesz lehetővé, miközben fogyasztása 9,7 literre adódik. Európa emellett megkapja a dízeles csúcsmodellt is, azaz az M50d is rendelkezésre áll majd.
Nőtt a puttony is picikét - galériaA 381 lóerős, három turbóval szerelt, háromliteres sorhatos erőforrás a maga 740 Nm-es csúcsnyomatékával 5,2 szekundumos 0-100-as gyorsulásra teszi képessé az X6-ot, s a végsebesség itt is 250 km/h-ban korlátozódik. A fogyasztás terén azonban ezúttal is kedvező értékkel szembesülünk: a csúcsdízel akár 6,6 liter gázolajból is elvan.
Az említett három modellt 2015-ben továbbiak követik majd, így a széles palettából bárki választhat az ízlésének megfelelő behemótot: érkezik a háromliteres, soros hathengeres benzinmotor, tehát a 306 lovas xDrive35i, valamint a 313 lóerőre képes xDrive40d turbódízel.
Természetesen az M divízió sem szeretne kimaradni a buliból, ők a későbbiek folyamán az 550 lóerős X6 M élesítésével teszik teljessé a kínálatot. Az árazásról egyelőre nem adott információt a BMW, vélhetően a forgalmazás kezdetéhez közeledve megjelennek majd a hazai árlisták is.