Már jó ideje munkálkodott a BMW a Mercedes-Benz CLS igazi ellenfelének megteremtésén, hiszen a kemény versenyben még egy aprócska szeletet sem szabad átengedni az ellenfélnek. A remekmű végül a 6-os Coupéból készült el, mely nem okoz csalódást: minden porcikáján érezni származását.
Hiába a válság, a presztízsmárkák között még az ínségesebb időkben is véres harc dúl, ami nem is csoda, hiszen a vásárlók kegyeinek elnyerése manapság szinte mindennél fontosabb. A Mercedes-Benz ráadDinamikus forma, könnyed köntösben - galériaásul feladta a labdát a bajoroknak az általunk is tesztre vitt, remek CLS-sel, illetve az Audi az A7 kupéval, de mint tudjuk, a BMW szakembereit is kemény fából faragták és ennek megfelelően a lehető legtökéletesebb eredményt igyekeztek létrehozni.
Már a kiindulási alap, azaz a 6-os Coupé is igen kecses és szépséges volt, így gyakorlatilag fel sem merült annak a lehetősége, hogy nehézkes, amolyan bálnás összhatás alakul ki a végére. Ennek ellenére a méretek tekintetében sem vall szégyent a németek új négyajtós kupéja, amely dimenzióit tekintve talán a Porsche Panamerához áll legközelebb: hossza 5007 mm, szélessége 1894 mm (a 6-os kupéval megegyezően), magassága pedig 1392 mm, ezzel 6 Gran Coupé összesen 112 mm-rel hosszabb, illetve 27 mm-rel magasabb az alapul szolgáló kétajtós kupénál.
A látvány tekintetében sem lehetünk túlságosan kritikusak, az összkép könnyed, a vonalvezetés finom, a részletek pedig igényesek és a végletekig kidolgozottak. A stílusjegyeket illetően nagy meglepetés nincs, a BMW védjegyeivé vált jellegzetességek, valamint a bajorok friss formanyelve minden elemen tetten érhető.
Varrott bőr mindenütt - galériaAz utaskabin sem kevésbé ínycsiklandó, a kellemes bőr amellett, hogy mindent beborít, látványos és szép varrást kapott. Az ülőhelyek számánál a forgalmiban természetesen 5 fog állni, azonban a BMW is elismeri, hogy 4+1-es az autó, azaz leginkább négy főnek kínál maradéktalan kényelmet. Ez utóbbit pedig az utastérről készült képeket végigtekintve magunk is diagnosztizálhatjuk, hiszen a hátsó sor két, igazán kényelmesnek ígérkező fotellel hívogat, bár a fejtér a konkurensekéhez hasonlóan vélhetően nem váltja meg a világot. A kompromisszummentes helykínálat ellenére a poggyásztér sem szenvedett csorbát, 460 literes térfogatával bizonyosan eleget tesz a tulajdonosok igényeinek.
Az opciós lista természetesen nem nélkülözi az olyan különleges elemeket, mint a kerámia műszerfal-betétek, a hatalmas képernyőn megjelenő GPS navigáció, illetve a pompás dallamokat produkáló Bang & Olufsen hifi.
A motorháztető alatt összesen háromféle erőforrás teljesíthet szolgálatot. Benzinesek terén az alapot a 640i jelenti, azaz az N55-ös kódszámra hallgató, háromliteres, kettős megfúvású, ám egyetlen turbótöltővel szerelt 320 lóerős és 450 Nm-es hathengeres, amely 5,4 másodperces 0-Makulátlan kényelem hátul - galéria100-as sprintre, illetve 250 km/h-s végsebességre teszi képessé a 6 Gran Coupét. A nagyravágyóbbak szomját a 650i csillapíthatja: a jól ismert 4,4 literes ikerturbós V8 a hangulatteremtés mellett a erő fellegvára is, teljesítménye 450 lóerő, csúcsnyomatéka pediglen 650 Nm. Mindez 4,6 szekundumos gyorsulásra, illetve az elektronika által korlátozott 250 km/h-s végsebességre elegendő.
Végére maradt a 640d, melynek lendületességéről a háromliteres dízelmotor 313 lóereje, és 630 Nm-es maximális nyomatéka gondoskodik. Annak ellenére, hogy ő a kínálat leggyengébb tagja, ugyanúgy 5.4 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, mint a 640i, végsebessége pedig szintúgy korlátozva van 250 km/h-ra - és persze mindezt kicsit kulturáltabban, ám takarékosabban teszi.
A sebességváltás feladatát minden esetben a jól ismert nyolcsebességes ZF automatára bízzák a bajorok, a 650i-hez pedig akár összkerékhajtás is kérhető lesz. Az árazásról egyelőre nem tudunk nyilatkozni, azonban amint befut hozzánk a BMW árlistája, megosztjuk Olvasóinkkal. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy az árak közelebb állnak majd egy megfelelő 7-es sorozatéhoz, mint egy 5-öshöz.