Nemrég mutatkozott be a Mercedes-Benz új kupéja, a CLE, amely a C-osztály és az E-osztály kupé verzióját köztes mérettel egyszerre helyettesíti, mi több, kabrió is érkezik az újdonságból, méghozzá elég kívánatos formában. A CLE után pedig gyári képek érkeztek a nyitott modellről is.
Manapság ráadásul kevesebben vesznek már kabriót, épp emiatt a gyártók is egyre csökkentik a kínálatot – pont ezért jó látni, hogy a német prémium márka még mindig szívesen gyárt autót a vászontetős modelleket keresők számára, ráadásul használható, négyüléses formátumban. A CLE, mivel nem csupán a C, hanem az E kabriót is helyettesíti, korrekt helykínálattal várja a vevőket még a nyitott változat esetében is.
Csinos és igényes lett a kabrió
A 4850 mm hosszú újdonság természetesen megörökölte a kupé műszaki alapjait, de a hátsó traktus persze lényegesen eltér a keménytetőstől. A képeken szereplő konfiguráció ráadásul elég ízléses, a fehér autóhoz a vörös vászontető elegáns és stílusos egyben, miközben a bőrkárpit is hasonlóan rímel a tető színére.
A négy üléssel rendelkező nyitott modell műszerfala szinte egy az egyben a C-ből érkezett a 12,3 colos középkonzoli, illetve 11,9 colos vetített óracsoport kijelzőkkel. Az ülések szép formázásúak, a szórakoztatásról pedig az opcionálisan elérhető Burmester prémium hifi gondoskodik.
A beltérben nem sok újdonság van
A kanyarképességeket az igényes, elöl négylengőkaros, hátul multilink rendszerű felfüggesztés is fokozza. Az alap futómű mellett sportosabb beállítást is elérhetővé tesznek a csillagosok opcionálisan, amihez közvetlenebb kormányzás is jár. Mindez a hathengereshez szériában rendelkezésre áll.
Bizony. ezúttal hathengeres benzinmotort is kérhetünk majd. A CLE 450 4MATIC kétturbós, háromliteres, soros hathengeres erőforrást kapott, 381 lóerővel és 500 Nm-rel, azaz igazán finom és potens (0-100: 4,4 másodperc) modellváltozatot tisztelhetünk személyében. Kilencgangos automatával és összkerékhajtással jön a sorhat, ráadásul könnyebb is a kifutó verziónál.
Csukott tetővel is jól mutat a CLE
Egyébként minden motor könnyűhibrid rendszerrel élesedik, ami 23 lóerős elektromos pluszt jelent. Az alapot egyébként a 200 lovas CLE 220d jelenti, míg benzinesből a 204 lóerős CLE 200 a beszálló – előbbi 7,5, utóbbi 7,4 szekundum alatt gyorsul 100-ra. A hátsókerekes alapverziókhoz opcionálisan 4MATIC összkerékhajtás is elérhető. A még mindig kétliteres, négyhengeres CLE 300 már alapból összkerékkel jön, 258 lóerőt és 400 Nm-t adva. AMG verzió jelenleg még nincs, de ezt a ziccert biztosan nem hagyják ki a stuttgartiak.
Míg műszaki szempontból számos finomságot és nagyobb méreteket kaptunk a C-hez képest, forma tekintetében leginkább az az által meghatározott irányvonalon mozog, tovább finomítva a márka aktuális arculati elemeit. Persze azért picit döntöttebb az A-oszlop, elhúzottabbak a fényszórók és kisebb az első, nagyobb a hátsó túlnyúlás, magyarul olyan apróságokkal csiszolódott a modell, ami a kupékhoz és a kabriókhoz amúgy is nélkülözhetetlen.
A szélterelő szép műszaki megoldás
Ami viszont feltűnik a képeken, az a szélvédő felső sávjából nyitható szélterelő. Ez az elem gondoskodik arról, hogy mind a négy személy a lehető legnagyobb kényelemben, menetszéltől védve élvezhesse az utazást, akár magasabb tempónál is.