Immár 25 éve, hogy megjelent a Porsche kínálatában egy 201 lóerős, 2,5-literes hathengeres boxermotorral szerelt modell, így idén tartja ezüst jubileumát a Boxster. Bár kellett néhány év az embereknek, mire a kezdeti ellenérzéseket levetkőzték, egy ideje már teljes jogú családtagnak tekintik a típust, amely nem csak a márkát hozta közelebb a vásárlókhoz, de bizonyos tekintetben élményekben is többet kínált, mint egy alap 911-es.
Hiába volt megosztó autó a korai Boxster, a Porschénél alapvetően az egyértelmű megoldásokat kedvelik. Ezért is nevezték el az ünnepi kiadást Boxster 25-nek. Megjelenésben egészen az 1993-as koncepcióautóig nyúltak vissza a mérnökök, így a szellőzőnyílások és a keréktárcsák mellett az ezüst fényezés is a sok-sok évvel ezelőtti tanulmányt idézi meg.
A jármű számos pontján megjelenik az évfordulóra emlékeztető felirat
Alumínium tanksapka, csillogó kipufogó végződések, fekete szélvédőkeret és természetesen az egyedi megkülönböztető jel, a 'Boxster 25' felirat teszi teljessé a csomagot. A belső is a huszadik századba repít vissza: bordeaux-i vörös színt kaptak a bőr- és szövet felületek is. Csiszolt alumínium kiegészítők, továbbá dombornyomott emblémák teremtik meg a harmóniát a külsővel.
Persze vannak konzervatívabb ízlésű Boxster-vásárlók is, ezért az 1250 darabosra tervezett széria elérhető fekete és fehér metálfényezéssel is, mint ahogyan feketére cserélhető a piros belső is.
Ismét egy bátrabb színkombinációval állt elő a Porsche
A külső és belső megjelenés ugyan a múltat idézi, de a hajtáslánc tekintetében nem beszélhetünk időutazásról. A 718 Boxster 25 a GTS 4.0 technikáját kapja meg, vagyis egy 400 lóerős szívó hathengeres kerül a háttámlák túloldalára. A hatfokozatú manuális váltó mellett elérhető a kiváló (bár a klasszikus vezetési élményből egy hangyányit lecsippentő) duplakuplungos automata is, a PASM (Porsche Active Suspension Management) pedig alapfelszereltség.
Már rendelhető a limitált szériás autó, euróban a beszédes 94.986-os számot találjuk indulóárként a konfigurátorban. Ez az alapot adó GTS-hez képest ugyan bő tízezer euróval magasabb összeg, de nincs kétségünk afelől, hogy a limitált széria a jobb befektetés az értéktartás miatt - ráadásul plusz opciókat is kapunk a közel 40 milliós összegért. A hírek szerint az első példányok még idén tavasszal megérkeznek a tulajdonosaikhoz.