A Škoda nemrég mutatta be második tisztán elektromos modelljét, amely az Enyaq kistestvéreként lépett színre, a csehek legújabb formanyelvét felvonultatva. Az Elroq azonban csak méretek tekintetében sorolt be a nagytesó mögé, ugyanis műszaki megoldásait tekintve bizony ugyanolyan fejlett, és ez nem csak az elektromos rendszerre, hanem a teljes padlólemezre és minden egyéb részletre is igaz – a korábbi Kodiaq-Karoq páros mintájára. A legégetőbb kérdés persze mindig az árcédula, nézzük hát, hogy az Elroqot mennyiért vihetjük haza.
A nagytesó minőségi műszaki alapjait hozza
Mielőtt még belecsapnánk a közepébe, érdemes megjegyezni, hogy a jelenlegi 50-es jelölésű belépőmodell és a csúcsot jelentő 85-ös kivitel közé hamarosan megérkezik majd a jövőbeni legnépszerűbb és egyben talán legracionálisabb 60-as kivitel is. A számok egyébként csalókák lehetnek, hiszen az 50-es valójában bruttó 55 (nettó 52) kWh-s, a 60-as bruttó 63 (nettó 59) kWh-s, a 85-ös pedig bruttó 82 (nettó 77) kWh-s akkucsomaggal rendelkezik. A teljesítményük egyébként sorrendben 150, 204 és 286 lóerő maximum töltési teljesítményük 130, 135 és 175 kW, vegyes WLTP hatótávolságuk pedig 375, 403 és 581 km.
Alapáron sok extra jár, például az okostelefon-integráció
Nos, miután tiszta vizet öntöttünk a pohárba, nézzük az árakat. Az 50-es modell konfigurátorban elsőként feltűnő 14,864 millió ára félrevezető lehet, hiszen továbblépve a folyamatban rögtön szembe találkozhatunk a Škoda esetében mostanra megszokott „ÁRKEDVEZMÉNY” opcióval, ami rögtön levon 700 ezer forintot, így a nyitóár valójában 14,164 millió forint, amiből céges vásárlás esetén akár további 3,6 millió forintot lehet állami támogatás formájában megspórolni – legalábbis amíg kitart a támogatás. És akkor a különböző egyedi kedvezményekről még nem is beszéltünk, amelyekkel a Škoda esetén általában lehet számolni.
Belül igazán tágas, főleg a külső méreteit tekintve
Mindenesetre a 14 millió körüli nyitóár a magas alapfelszereltség tudatában – ami olyan extrákat is magában foglal, mint a LED-es fényszórók, a tolatókamera, a hátsó tolatóradar és számos vezetéstámogató rendszer, a nagy központi képernyőről és az Apple CarPlay/Android Auto kompatibilitásról – egyáltalán nem hangzik rosszul, pláne ha azt a tényt is számításba vesszük, hogy az Elroq egy rövidebb Enyaq, annak fejlett és minőségi megoldásaival, valamint méretes utasterével. Persze egy szép színt 300 ezerért vagy egy keréktárcsát 240-290 ezerért.
Akár 286 lóerővel is elérhető, igaz úgy már a prémiumok vadászmezejére lép
A 85-ös változat alapára egyébként 19,112 millió, de ebből már 950 ezer forint jön le általános árkedvezményként, és külső-belső dizájncsomag is jár hozzá, 19 colos felnikkel és mutatósabb utastérrel. A konkurenciát vizsgálva a méretes akkumulátorral és a jó felszereltséggel karöltve a kevesebb mint 18,1 milliós ár szintén nem rossz, és akkor a 286 lóerős teljesítményt még nem is említettük – igaz, ezért az árért már prémium gyártók is kínálnak elektromos crossovereket.
Egy szép szín megéri a 300 ezer forintos felárat
Ebbe a rendszerbe sorol majd be a 60-as kivitel, ami bár hatótáv tekintetében nem ad sokat, de az ár/érték arányát tekintve mégis ez a kivitel lehet majd az arany középút, ráadásul a céges vásárlók erre a 3,6 helyett a teljes 4 milliós támogatást le tudják hívni. Ennek a kivitelnek az értékesítése február elején indulhat meg, az első Elroq-ok pedig márciusban juthatnak majd el tulajdonosaikhoz.