A Rolls-Royce vitán felül arról híres, hogy luxus kategóriás termékeit ritka, egyedi szériákkal még egyedülállóbbá, még különlegesebbé varázsolja. Ilyen a legutóbbi modell, nevezetesen a Phantom Oribe is, amiből a Hermès közreműködésével mindösszesen egyetlen példány készült – a gyűjteménybe kívánkozó darabot egy japán milliárdos rendelte meg.

Yusaku Maezawa a büszke tulajdonos, dúsgazdag és sikeres japán vállalkozó és gyűjtő. Ráadásul nem csupán egy adásvételi szerződés köti őt a brit luxusmodellhez, hanem érzelmi szálak is: az egyedülálló Phantom egyedi kiegészítőihez a párizsi Hermès nyújtott segítséget, illetve az alkotók Maezawa világszínvonalú ókori japán kerámiagyűjteményéből is merítettek ihletet.

Ez az igazán egyedi luxus

A kéttónusú fényezés rögtön egy nagy hasonlat, hiszen a modell nevét is adó antik Oribe kerámiatárgyak színösszeállítását idézi. A gyűjteményen is visszaköszönő krémfehér kiegészítő színhez illesztett Oribe zöld árnyalat adja egyébiránt a japán üzletember magángépének díszét is.

Az utastérben folytatódik a kétszínű díszítés, azonban itt kagylófehér és a Hermès zöldje adja a kontrasztot. A puha bőr mellett természetesen a fa is megjelenik, méghozzá dió formájában például hangszórók körül vagy épp a középkonzolon. Az utastérben a Hermès lovas hagyományaira utaló részletek is feltűnnek, a bőrkárpitok élfestése és varrása például a nyeregkészítők megoldását idézik.

Exkluzív anyagok, különleges, hagyománytisztelő eljárások

A felszereltségi listáról persze mindeközben nem hiányozhat a pezsgőhűtő, a dekantáló tároló és a báránygyapjúból készült szőnyegszett sem. Ráadásul a Phantom Oribe egy kis saját galériával is rendelkezik az üvegburkolat mögött: a Hermès a híres francia illusztrátor, Pierre Péron ikonikus stílusát idéző lovas ábrákkal díszítette az utasteret.

Ennél finomabb nem is lehetne az egyedi Phantom

Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce vezérigazgatója sem hagyhatta szó nélkül a különleges példányt, így elmondta: „az autó a csúcstermékünk csodálatos kifejezése; amely két, több mint három évszázados tapasztalatot és örökséget magáénak tudó vállalatot hozott össze”. Hozzátette, hogy „rendkívüli kiváltság volt Hermès-szel együtt dolgozni egy kreatív, és közben kihívást jelentő, technikailag is komoly feladaton, ami végül ügyfelünk figyelemreméltó vízióit is hivatott életre kelteni”.