A Peugeot nemrég, május végén szellőztette meg, hogy 408 néven érkezik majd egy vadonatúj modelljük. Hát most megérkezett, vagy mégsem? Az oroszlánosok bemutattak egy új 408-ast, de ez nem az a 408 amit mi kapunk majd meg, ugyanis a Kínában már eddig is létező, a 308 négyajtós kivitelének tekinthető modell új generációjáról van szó.
A kínaiak körében még mindig igen népszerűek a lépcsőshátú modellek, így sok gyártó készít kisautójából vagy kompaktjából ilyen változatokat – persze néhányan Európában is kínálják ezeket. Így született meg a Kína számára készülő Peugeot 408 is, amely a 308 alapjait, formáit és megoldásait használja, de négyajtós formában. Ezeknél a modelleknél azonban szokásnak mondható, hogy a gyártók nem alapjaiban újítják meg az adott autót, hanem csak a legújabb formanyelvhez szabják, és nincs ez másként a kínai 408-assal sem.
Az alapok és a megoldások egyszerűbbek, de egész jól összehozták a mérnökök - galéria
Az EMP2 alapok maradtak, és az előddel összehasonlítva profilból egyértelmű a rokonság. Ettől függetlenül elöl és hátul egészen ügyesen szabták rá a mérnökök az új 308 arcát a 408-ra, és ugyanez igaz az utastérre is, amely abból a szempontból még dicséretesebb, hogy a korábbi kivitel jóval egyszerűbb megoldásokat vonultatott fel belül, mint a vele egykorú ötajtós és kombi 308 – bár a legújabb 308 szintjét azért így sem éri el.
A lemezek alatt egyébként egy 1,6-os, 170 lóerős turbómotor bújik meg. Természetesen Európában nem lesz elérhető ez a 408-as, ellenben 408 jelöléssel érkezik majd egy divatos, ötajtós kupé-crossover, ami természetesen a Peugeot legmodernebb megoldásait fogja majd felvonultatni, beleértve jó eséllyel egy tisztán elektromos változatot is.