A Genesis (mint márka) eddig még nem merészkedett át Európába. A GV70 jelzésű SUV modelljük lehet az első fecske az öreg kontinensen – persze a típus esetében nem beszélhetünk kőbe vésett dolgokról, hiszen még a hivatalos bemutató sem történt meg.
A külső képek alapján a koreai márka arculatába illeszkedő orrot kap a GV70: rajta is megjelenik a G70, G80, G90, illetve GV80 modelleken már látott kialakítású karakteres lámpa, valamint a jellegzetes mintázatú hűtőrács is. Az oldalnézet jellegzetes vonása az első és hátsó lámpatesteket összekötő vállvonal, illetve a hátsó ajtók mögött meredeken lejtő C-oszlop. Hátulnézetből szintén látható a Genesis egységes márkaarculatot célzó törekvése: a jármű farán a már szinte megszokott lámpák foglalnak helyet, miközben érdekes mintázatú betéteket kapott a lökhárító.
A piros fényezésű autó a Sport változat
A GV70 Sportra 21 hüvelykes keréktárcsák, kör alakú kipufogóvégek, illetve egyedi lökhárítók kerülnek. Az alapváltozatnak kevésbé hangsúlyos hátsóval, kisebb felnikkel, illetve függőlegesen álló és lekerekített ötszög formájú kipufogó-végződésekkel kell beérnie.
Az utastérben szintén jól láthatóan eltér a sportos és a kényelmes variáns: ez utóbbiba kétküllős kormány kerül, a csúcsmodellt viszont háromágú sport kormánykerékkel látják el. A szélesvásznú központi kijelző és a könyökmagasságban elhelyezett minimalista vezérlőközpont között, a beltér teljes szélességében húzódik végig egy vékony króm csík. Az oldalsó panelekre (és még a műszerfal árnyékolójára) is ráfutó sávban rejtették el a szellőzőnyílásokat is.
Egészen letisztult belsőt kap a GV70
A legkevesebbet a műszaki adatokról tudjuk; bár a G70-nel közös padlólemez alapján erős sejtéseink lehetnek. Alapesetben hátsókerék-, opcionálisan összkerékhajtást kaphat a GV70 – az is elképzelhető, hogy Európába csak négykerékhajtású modelleket küld a Genesis. Minden bizonnyal négyhengeres erőforrás jelentené a belépőt. Vagy a konszern kétliteres (250 lóerős) egysége, vagy az újabb, immár 2,5 literes (és jó 300 lóerős) motor kerülhetne az olcsóbb kivitelekbe.
A Sport verziónál szintén kérdéses, hogy a 3,3 literes (370 lóerős) vagy a 3,5 literes (380 lovas) dupla turbós V6-os benzinre szavaznak a koreaiak. Ha tényleg eljut Európába a prémium SUV, akkor fontos szerepet kaphat a 2,2 literes dízel is – esetében 202 lóerőre és 510 Nm-re számíthatnának a vevők.
Rendszeresen felmerül a mindössze öt éve önálló márka európai hadművelete, eddig leginkább a piaci bevezetés előkészítésére utaló események történtek Genesis Motor LLC-nél; ezúttal talán megvalósul az, amibe már többek bicskája beletört: Európába, a nagy hármas hazai pályájára betörni, és új versenyzőként sikereket aratni.