A BMW legfőbb jellegzetességének számító vesék gyors méretnövekedésük miatt sok kritikát kaptak nemzetközi szinten, de a bajorokat ez a legkevésbé sem zavarja, és egy pillanatig sem tántorodtak el attól, hogy folytassák a megkezdett utat. A „küldetésük” kiteljesítésére pedig mi más is lehetne a legmegfelelőbb modell, mint egy óriási, minden szempontból csúcsot jelentő SUV? Itt az első ízelítő az XM névre keresztelt, egyelőre még koncepció fázisban lévő, de a sorozatgyártáshoz már igen közel álló típusukról.

Korábban már írtunk róla, hogy a BMW M GmbH elsős saját fejlesztésű modellje éppen egy SUV lesz majd, ami tanulmány képében már a hónap végén bemutatkozhat. Ugyan a mostani ízelítő mellé hivatalos dátumot nem kaptunk, de az XM típusnév megerősítésre került – noha megeshet, hogy sorozatgyártásban végül X8 M-ként találkozhatunk vele –, aminek a Citroënnél nem biztos, hogy örülni fognak.

Sokak számára – köztük számunkra is – elég nagy csalódást jelenthet, hogy az első saját fejlesztésű M modell nem egy vérbeli szupersportautó lett, de a teljesítménnyel valószínűleg így sem lesz gond. A valaha készült legerősebb sorozatgyártású BMW lehet majd az újdonság, amelynek konnektoros hibrid hajtáslánca a már önmagában 600+ lóerős 4,4 literes duplaturbós V8-as egység mellé kapcsolt elektromotorral 750 lóerő feletti teljesítménnyel csábíthatja majd a bivalyerős batárra vágyó vásárlókat.

Az X7-hez hasonló méretekkel - és tömeggel - jöhet az XM

A BMW M részlege minden bizonnyal meghazudtolja majd a fizika törvényeit az újdonsággal, noha szinte biztosan 2-2,5 tonna közötti saját tömeggel számolhatunk, amit azért nem lesz könnyű letagadni. Természetesen csúcstechnológiát képvisel majd az autó, amelynek hatalmas veséi mellett pengevékony fényszórókkal találkozhatunk. A sorozatgyártású verziónál ezeket egy szinttel lejjebb a lökhárítóba integrálva biztosan kiegészít majd két főfényszóró is, hiszen ekkora házba nem fér el a tompított és a távolsági fényszóró is – bár megeshet, hogy az ízelítőn is ezeket az egységeket rejti a sötétség.

Ami még meglepő újdonság lehet, az a tetőre került két LED csík, illetve a világító vesék, amelyeknek a belseje helyett – ahogyan az X6 esetében van – ezúttal a kerete fénylik. Hogy mennyire áll majd közel a sorozatgyártáshoz a koncepció, arról inkább a bemutató után nyilatkoznánk, de az biztos, hogy az alapformák maradnak majd.