Még márciusban jelentette be a forgalmazó, hogy hazánkban is megjelenik az MG márka, amely angol gyökerekkel rendelkezik, de mostanra már teljesen átvette a kínai óriás, a SAIC. Azóta ugyan sok előrelépést nem észleltünk hazánkban az új gyártó bevezetése kapcsán, és ezúttal sem tudunk semmilyen újdonsággal szolgálni ezügyben, ellenben az MG bemutatta vadonatúj modelljét, amely azért is lehet fontos, mert ez az első típus, amely az új fejlesztésű, kifejezetten elektromos modellekhez fejlesztett MSP platformra épül – tehát valódi előrelépés a gyártó életében.

Az MG 4 EV névre keresztelt újdonság elsőként Angliában lesz majd elérhető, és a gyáriak legfrissebb, nem kifejezetten egyedi vagy különleges, de modern és mutatós formanyelvét kapta meg. Az ötajtós, kompaktokra hajazó felépítés és a crossoveres elemek szintén nem emelik ki igazán a tömegből az autót.

Semmi extra, de így is mutatós - galéria

Az utastérben is nagyjából ez a helyzet: modern, digitális megjelenítők, táblagépszerű multimédiás megjelenítő, a lehető legkevesebb fizikai gomb és a manapság divatos kétküllős kormány várja a beülőket. Mivel részletes adatok nincsenek, így nehéz ennél többet megállapítani, de a dedikált elektromos platform bizonyára kellően nagy teret is biztosít majd a bent ülőknek.

A márka jövőjét jelentő MSP (Modular Scalable Platform) egyébként egy alapvetően hátsókerékhajtású, kifejezetten elektromos modellekhez fejlesztett padlólemez, amely természetesen a legmodernebb biztonsági funkciókat kapta meg, és hatékonyság terén is jeleskedik. Az akkumulátor mindössze 11 centiméter magasan van, a súlyeloszlás pedig 50:50, így vezethetőség terén is sokat várhatunk tőle.

Modern, de nem gondolták túl - galéria

A platform tengelytávolsága 2650 és 3100 mm között mozoghat, tehát szinte mindenféle kategóriájú autót ki tud szolgálni, amire szükség is lesz, hiszen az MG az ilyen, mondhatni hagyományosabb felépítésű típusok mellett sportautókkal és nagyobb SUV modellekkel is készül a jövőben. Az MG 4 EV egyébként kétféle akkucsomaggal lesz elérhető: 51 vagy 64 kWh-s kapacitás közül választhatnak majd a vásárlók, amely 350-450 kilométeres hatótávot tesz majd lehetővé.

A platformot egyébként olyan, esetlegesen a jövőben elérhető technológiákra is felkészítették, mint a gyors akkucsere. Az MG, ahogyan eddig is, úgy a 4 EV esetében is az ár/érték arányra koncentrál majd, így valószínűleg valamivel olcsóbban tudják kínálni az autót, mint amennyibe a konkurensek kerülnek. A teljes leleplezésre egyébként szeptemberben kerül majd sor.