Luxus SUV előkészítésén dolgozik a Cadillac. Ezúttal a tervezettnél gyorsabban halad a munka, így már jóval a 2023-as céldátum előtt, 2021 őszétől fogadnak rá rendeléseket, és 2022 első felében megkezdődhet a kiszállítás is. Ennél azonban érdekesebb az, hogy most lerántották a leplet a Lyriq sorozatgyártású verziójáról. Az elektromos modell a márka jövőjét hozza most el.
A Cadillac Lyriq a GM Ultium Platformjára épül, és a következő évtizedben érkező elektromos modellek első képviselője. A 12 modulból álló, 100 kWh-s akkumulátora a várakozások szerint egy 350 lóerős és 440 Nm-es villanymotort táplál majd energiával.
A belső (is) megpróbál kitűnni a modern szerzetek közül
A hátsókerékhajtású SUV hatótávolsága közelítheti az 500 km-t, egyenárammal akár 190 kW-os töltési sebességgel is tölthető, vagyis 10 perc alatt 120 km-re elegendő áramot képes vételezni. Az otthoni töltési lehetőség a 19,2 kW-os modullal egyelőre messze a konkurensek képességei fölött áll.
Egypedálos vezetésre is alkalmas lesz a Lyriq, a visszatáplálás a kormánykerékről vezérelhető, a Super Cruise önvezetőrendszer bekapcsolásakor viszont már a sofőr egyik végtagjára sem lesz szükség – persze ehhez a technológiával kompatibilis útszakaszra is szükség lesz.
Állólámpás: ez már egy 'igazi' függőleges fényszóró
De van még más is. A központi kijelző egy 33 colos, LED-es technológiát alkalmazó, egy milliárd szín megjelenítésére alkalmas ívelt eszköz. A Cadillac legfrissebb Active Noise Cancellation rendszere a nem kívánt hangok aktív kioltásával emeli a jármű színvonalát. Ha éppen nem a minél tökéletesebb csend a cél, egy 19 hangszórós AKG Studio hangrendszeren szólalhatnak meg az utasok kedvenc muzsikái.
A széria 20 colos felnik mellett opcionálisan 22-es keréktárcsákat is kaphat a Lyriq, a külső további érdemleges tételei a fekete ’kristály’ hűtőrács és a függőleges lámpatestek megjelenése. Éppen 60 ezer dollár (átszámítva szűk 20 millió forint) alatti árról indul a konfigurátor, bár úgy sejtjük: az amerikai (Spring Hill-i) gyártású jármű aligha lesz gyakori vendég az európai utakon.