Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-Benz rengeteg újdonsággal készült a Frankfurti Autószalonra,: új generációs SUV, kabrió és kupé modellváltozatok, friss felszereltségi szintek, sőt, még egy DTM versenyautó szerepel a kínálatban. Valami azonban hiányozhatott eddig, méghozzá egy tanulmányautó. A csillagosok azonban nem szerettek volna csalódást okozni a rajongóknak – íme, a Concept IAA.

Négyajtós kupéként érkezik - galériaNoha kicsit még korai, a gyáriak elmondása szerint a futurisztikus koncepció a jövőbeli Mercedes zászlóshajók formavilágát vetíti nekünk előre. A négyajtós kupé felépítéssel érkező különleges négykerekű szemből és hátulról is az idén januárban bemutatott, önvezető F 015 tanulmányra hajaz, noha annál még így is jóval realisztikusabb képet fest.

A hatalmas hűtőráccsal nem csak összejátszó, hanem már-már összeolvadó fényszórók, a kupésan lejtő tetővonal és a hátsó éleken, valamint a hűtőrács-szerű elemeken végigfutó – minden kétséget kizáróan LED-es – lámpatestek bizony csak úgy vonzzák a szemeket. A Concept IAA pedig már a második tanulmány az elmúlt egy évben, amely hasonló formákkal operál, így a Mercedes valóban komolyan gondolhatja ezt az irányt, még ha a sorozatgyártásig rengeteget is finomítanak majd a jövőbemutató vonásokon.

Aerodinamikus módban különleges a megjelenésMinderre az is ráerősít valamelyest, hogy az utastérben bár találkozhatunk néhány egyedi, tanulmányautós megoldással, az összkép egyértelműen a jelenleg is futó modellek hangulatát idézi – néhány futurisztikus extrával kiegészítve, mint a hatalmas kijelzők. Az alapból 5,04 méteres autó aerodinamikus módban különlegesen, összesen 39 centiméterrel megnyúló orr- és farrésze segítségével világverő, mindössze 0,19-es légellenállási együtthatót képes elérni.

A lemezek alatt egy 279 lóerős összteljesítménnyel rendelkező, konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc lapul, ami aerodinamikus módban – amelyet városban nyilván nem igazán használnánk a valós életben – akár 66 km-t is meg tud tenni teljesen elektromosan, de a normál használat melletti 62 km-es érték is kiváló. A fogyasztás így, legalábbis az első 100 kilométeren, rendkívül alacsonyan tartható, miközben a végsebesség elektronikusan korlátozva 250 km/h-ra adódik.

Abban biztosak lehetünk, hogy a Concept IAA ebben a formában sosem kerül sorozatgyártásba, de érdemes megjegyeznünk ezeket a vonásokat, ugyanis 5-10 éven belül bizony könnyedén találkozhatunk majd hasonlókkal a csillagosok zászlóshajói között. Elég, ha felidézzük az öt évvel ezelőtt bemutatott F800 Style tanulmányt, mely akkoriban hasonlóan futurisztikusnak tűnt, mégis a csillagosok jelenlegi formanyelvének alapját adta.