Néhány hónapja a bajor autógyártó illetékesei azt nyilatkozták, hogy az új, F11-es kódjelű M5-ösből vélhetően nem lesz kombi változat, ám az internetre a napokban felkerült egy igazán jól sikerült számítógépes grafika, mely megmutatja, hogy ha mégis piacra kerülne egy „puttonyos” M5, az nagyjából hogy nézne ki.
A rajzot Jon Sibal - egy tehetséges művész - készítette, aki az F10-es sorozat formavilágát ötvözte a jelenlegi M-es BMW-k jellegzetes kiegészítőivel, dizájnelemeivel. Halkan megjegyezzük egyébként, hogy amennyiben az eddigi tendenciákat nézzük, nem valószínű egy kombi M5 piacra kerülése, ugyanis az elmúlt négy generációt (E28, E34, E39, E60) végigvizsgálva megállapíthatjuk, hogy minden második szériából (E34, E60) készült csak kombi változat; ám reméljük, hogy a BMW vezetősége nem a múltból indul ki az autó kapcsán…
Az új M5 meghajtásáról egyébként – legyen az akár kombi, vagy akár szedán – a sorozat történelmében először – egy öblös szívómotor helyett a gyártó 4,4 literes (azaz ismerjük el, szintén méretes), két turbófeltöltővel lélegeztetett V8-as benzintemetője gondoskodhat, mely itt állítólag 585 lóerő és 720 Nm leadására lesz képes (az ötliteres, V10-es előd 507 lóerőt és 520 Nm-t produkált).
A jelentős teljesítménytöbblet ellenére a gyáriak szerint az új erőforrás lényegesen takarékosabb lesz a negyedik generációénál; számszerűsítve 30 százalékos fogyasztás-, és károsanyag-kibocsátás csökkenés elérését tervezik a bajorok, ami azt jelentené, hogy a legendás M5 étvágya (legalábbis limuzin karosszéria esetén) épphogy beférne a tízliteres „pszichológiai határ” alá. Az autó szedán változatát egyébként a BMW nagy valószínűséggel még valamikor az idei év utolsó negyedében be fogja mutatni.
Ilyen lehet a következő BMW M5 kombi?
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.