A Volkswagen csoport októberi fő attrakcióját kétségtelenül az ID.3 hazai bemutatója jelentette. De akad náluk egy hasonló méretű, kísértetiesen azonos rendszerteljesítményű újdonság is. Az ő neve Audi A3 Sportback 40 TFSI e. A logikusan felépített név egy egészen nagy elektromos hatótávú konnektoros hibridet takar.
A nagyobb modellek után immár a kompakt kategóriába is nevez zöld rendszámos autót az Audi. Az ötajtós modellbe egy 150 lóerős benzines és egy 109 lovas villanymotor párosa kerül. A belsőégésű erőforrás maximális nyomatéka 250 Nm, ami az 1550 és 3500 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban folyamatosan jelen van. Az elektromos egység 330 Nm-re képes, és nem mellesleg a hatsebességes S tronic automata váltó házába építik.
Szemöldököt rajzol ki a menetfény
Akkor sincs baj, ha a benzintank éppen nem ürül, és az autó kizárólag a 13 kWh-s akkupakkból táplálkozik. A duplalkuplungos automatához elektromos olajszivattyú jár, így elektromos üzemmódban sem károsodhat a szerkezet. A rendszerteljesítmény egyébként 204 lóerő és 350 Nm, amit 7,6 másodperces gyorsulásra és 227 km/h-s végsebességre képes átváltani az autó.
Az akkucsomagot temperálják, így hidegben és melegben egyaránt jól használható (és remélhetőleg hatékonyan tölthető) marad az A3 Sportback. Egy konkrét számmal illusztrálva a képességeit: mínusz 28 Celsius fok fölött minden esetben elektromos üzemmódban indul az autó.
Tovább hódít a kisméretű előválasztó
A lítiumion-akkumulátor 96 prizmacellája összesen 78 km-es elektromos hatótávhoz segíti hozzá a plugin modellt. Ez ugyan NEDC-szabvány szerinti szám, de a WLTP-ben mért 67 kilométer is egészen szép érték. Akár rövidebb autópályás ingázásokat is elektromos módban teljesíthet a 40 TFSI e, hiszen villanyhajtás esetén 140 km/h a végsebesség.
A tulajdonos aktívan beavatkozhat az energiamenedzsmentbe. Választhatja a benzinmotor lekapcsolását (EV mód), a töltöttségi szint ’befagyasztását’ (Battery hold), illetve a menetközbeni töltést is (Battery charge). Az autó pedig a navigációs rendszer és számos érzékelő adatait is figyelembe véve segíti a cél elérését.
Vitorlázásra, egypedálos vezetést biztosító (akár 40 kW-os) rekuperációra, akár tíz másodpercig tartó emelt forgatónyomaték leadására is képes a rendszer. Az üzemi fékekre csak 0,3 G-nél nagyobb lassítási igény esetén van szükség, addig mindent megold az elektromos rendszer.
Kékes fényű hangulatvilágítást is ad a plugin
Szériában 16 colos felnikkel adják az új Audit, felár ellenében 17 vagy akár 18 hüvelykes keréktárcsák is választhatók. A modellt a platform igényesebb hátsó felfüggesztésével, vagyis a négylengőkaros rendszerrel szerelik, ezzel is a prémium szintű élményt szeretnék biztosítani az ingolstadtiak.
A konnektoros hibrideknél megszokhattuk, hogy nem repkednek a 100 kW-os értékek a töltési teljesítmény esetében. Az A3-nál sincs ez másképp: háztartási kábelt használva alig 2,9 kW-ot érhetünk el, vagyis 4 órás töltési idővel számolhatunk. Útközben Mode 3-as kábellel, a legkényelmesebben az e-tron töltőszolgáltatást igénybe véve pótolhatjuk az áramot.
PET-palackok újrafelhasználásával készülő kárpitnak örülhetnek a környezettudatos vásárlók
A 434 centis ötajtós akár mátrixos LED-fényszórókat, PET-palackok újrahasznosításával készülő üléskárpitot, elektromos csomagtérajtót, digitális műszeregységet és 10,1 colos központi kijelzőt is kaphat, emellett számos vezetési segédletet és telefonos csatlakozási lehetőséget is tartalmaz a csomag.
A csomagtartó mérete 280 és 1100 liter között változtatható, és hamarosan személyesen is meggyőződhetnek arról, hogy ez a kapacitás elegendő-e a hétköznapokra, ugyanis az Audi A3 Sportback 40 TFSI e értékesítése még idén ősszel lekezdődik.