A rüsselsheimi autógyártó a Volkswagen hamarosan érkező mini autójának, az up!-nak szeretne két éven belül egy konkurens modellt piacra dobni, mely vélhetően a City (magyarul: város) nevet kapja majd.
Nick Reilly, a villámos márka igazgatója egy interjú keretében nyilatkozott a tervekről, és többek között azt is elmondta, hogy egyáltalán nem új keletű a dolog, hiszen a City alapjainak tervei már régóta ott fekszenek az egyik iroda fiókjaiban, csak a válságos időszak, és a General Motorsszal való gondok meghiúsították a továbbfejlesztést. Most viszont zöld utat kapott a kis városi vagány. Az alig 3,5 méter hosszú, négyszemélyes (bár vélhetően inkább 2+2) autó(cska) a GM Gamma II padlólemezét használná, amelyre a jelenlegi Sparkot is építették a Chevrolet mérnökei; sőt, mivel az említett bázis rugalmasan alakítgatható, a következő, E-generációs, 2013 környékén megjelenő Corsa is ezt fogja használni.
A Citynek egyébként a futóműve eléggé egyszerű lesz (elöl McPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros), ám az olcsó megoldások elengedhetetlenek, hiszen a gyártó az autó árát a lehető legalacsonyabban szeretné tartani. A leendő vásárlók vélhetően a Spark jelenlegi motorkínálatával találkozhatnak majd a mini-Opel esetében: első körben a kis négyhengeresek egy, illetve 1,2 literesek lesznek, teljesítményük viszont egyelőre nem ismert. Nick Reilly egyébként azt is elmondta, hogy egy elektromos változat megjelenése is elképzelhető, és amennyiben a tervek szerint haladnak a mérnökök a fejlesztéssel, már 2012 közepén szériagyártásba kerülhet a kis háromajtós. Az Agila egyébként továbbra is maradni fog a kínálatban.
Igazi városi minit tervez az Opel
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.