A Mercedes-Benz EQC 4x42 nem más, mint a német gyártó első, kifejezetten elektromos járművének terepkompatibilis változata. Annak is a prototípusa. Az EQC 400 4Matic modellen alapuló tanulmány már teljesen működőképes: a kétmotoros elektromos hajtáslánc 414 lóerős, maximális nyomatéka 760 Nm.

Látvány alapján senki nem kérdőjelezné meg az új modell terepképességeit, ráadásul a gyáriak az EQC 4x42-tel már a G nevű almárkára hangolnak. A sportos AMG és a luxus Maybach mintájára az offroad szakirány is külön modellsorozatot kap, ezek lesznek a G szériás autók. A szélsőséges terepre szánt elektromos G-k jövőjét nagyban befolyásolják majd az SUV prototípussal szerzett tapasztalatok.

20 centivel szélesebb az alap EQC-nél

Jürgen Eberle vezetésével alkották meg az elektromos tanulmányt. A Mercedes-Benz fejlesztőmérnöke már a G500 4x42 fejlesztésében is kulcsszerepet játszott. Herr Eberle szerint az elektromos autók felemelkedése nem jelenti a terepjáróktól való elfordulást. A projekt célja egy olyan autó elkészítése volt, ami ezt a két világot ötvözi – mégpedig mindkettőnek a legjavát adja.

Erősen átdolgozott felfüggesztéssel, portáltengelyes kialakítással, jelentős nyomtávszélesítéssel és a régi R-osztály keréktárcsáira szerelt 285/50 R20 Cooper Zeon abroncsokkal készítették fel az EQC 4x42-t a küldetésre. Németországban nem nyúlhatnak túl a kerekek a karosszéria síkján, ezért kerültek a határozottan domborodó műanyagok a kerékjárati ívekre. Az új megoldással mintegy 20 centivel válik szélesebbé az autó.

Aki meri, terepre is viheti

A hasmagasság még a normál G-osztályét is felülmúlja: a 293 mm-es érték pontosan 58 mm-rel több a klasszikus terepeshez viszonyítva – és 153 mm-rel több az eredeti EQC-jénél.  Az első terepszög 31,8, a hátsó 33 fok, miközben a rámpaszög 24,2 fokra adódik, amit a 400 mm-es gázlómélység egészít ki.

Összesen 7 vezetési módot fejlesztettek le az EQC 4x42-hez, a legszélsőségesebbet Offroad+-nak hívják. Kiszámíthatatlan tapadási körülmények közötti, sétatempójú átkelésekhez (de legfeljebb 45 km/h-ig) érdemes használni, amikor az érzékeny moduláció segítségével kiemelkedően pontosan szabályozható nyomatékra van szükség.

Differenciálzárat nem kap a modell, de az elektromos hajtás elég hatékonyan vezérelhető ahhoz, hogy az ESP általi kerékfékezgetés is elegendő legyen a legkeményebb körülmények között is.

Lámpájából hang is jön

A jármű tömegéről nem kaptunk felvilágosítást, de érdemes az EQC 2495 kg-os saját tömegéből kiindulni. Szintén a sima EQC 415 km-es hatótávolsága lehet a kiindulópont az EQC 4x42 képességét illetően.

A jármű egy széles skálán játszó hangrendszert is kap: különböző paraméterek alapján sugárzott hangok fokozzák az élményt. További különlegesség a „lámpahangszóró”. Az elektromos autóknál kötelező menethangot a fényszórók házába épített hangszórókból szólaltatja meg az elektromos terepes.