Kisebb meghökkentést keltenek az Alpina BMW B8 Gran Coupe frissen közzétett adatai, hiszen a 600 lóerős küszöb átlépésével szinte már az M8 Competition ligájába került a bajorok (ezúttal Buchloe kisvárosában vagyunk, nem a nagy Münchenben) legújabb büszkesége.
Kerek 620 lóerőt sikerült kipréselni a 4,4 literes V8-asból. A két turbó segítségével ráadásul igazán impozáns az erőforrás nyomatéka is: 800 Nm-re képes, mégpedig 2000 és 5000 között folyamatosan. Pont ilyen erős a jóval nagyobb Alpina XB7 is, így nem kétséges, hogy a B8 Gran Coupe a gyorsabb szerzet: a számok nyelvén ez 320 km/h-t meghaladó végsebességet és 3,3 másodperces 0-60 mérföldes (vagyis 0-96 km/h-s, a nálunk mértékadó 0–100-ra még nincs hivatalos adat) gyorsulást jelent.
20 küllős kerekek, ennél pont 600 lóerővel nagyobb teljesítmény, gyönyörű zöld fényezés: ez mind az Alpina B8
Eibach rugóstagok kerülnek a B8 alá, a felfüggesztés keménységét – megerősített lengőkarokat és merevebb lengőkar-tartókat kap az autó – az első tengely hidraulikus tartói ellensúlyozzák. A közvetlenebb visszajelzés érdekében áthangolták az aktív kormányművet is.
A 20-küllős, 21 hüvelykes (véletlenül sem fordítva!) keréktárcsákra Pirelli abroncsok kerülnek, de elérhető egy 20 colos felniszettre szerelt négyévszakos gumigarnitúra is. Főleg utóbbi megoldás esetén retteghetnek a gumik az erősebbé varázsolt, kék féknyerges négydugattyús Brembo fékrendszertől.
Sportos, egyben elegáns az utastér is
Kívülről a nagyobb légbeömlők, a hátsó légterelő, a fekete diffúzorbetét és az Alpina saját fejlesztésű, ovális kipufogó-végződései jelentik a különbséget, a beltérben pedig fa, bőr és Alcantara kombinációjával találkozhatunk – meg persze a számos helyen megjelenő Alpina-jellel.
Árban a 600 lovas M8 Gran Coupe fölé, illetve valamivel a 625 lóerős Competition alá érkezik az Alpina: vagyis a teljesítményszintnek teljesen megfelel az autó árazása. Így aztán jobbára ízlés kérdése, hogy a zöld színű Alpina-logós remekmű, vagy az ’echte’ propelleres jármű a szívünk vágya.