A Japán Mobilitási Kiállításon számos izgalmas modell tette tiszteletét, azonban mellettük a tömegeknek szánt újdonságoknak is jutott hely. Ilyen a Suzuki standját uraló Swift Concept, amely egészen érett formában mutatja meg a népszerű kisautó generációváltásának minden részletét.
A 2024-re várható új Swift a 2016-ban bemutatott, aktuálisan még futó és kapható generációt nyugdíjazza majd, azonban forradalmi megújulás helyett leginkább egy nagyon erőteljes ráncfelvarrásnak tűnik első blikkre a japánok által bemutatott kisautó.
Nem forradalmi, de teljesen friss a műszerfal
A Swift Concept egyes megoldásaival utal az elődre, miközben próbálták frissebbre és modernebbre rajzolni a típus vonalait. A fényszórók és a hűtőmaszk formája ugyan utal a korábbi verzióra, azonban összességében kicsit talán bumfordibb arcot kapott a modell.
A kisebb maszkot látványos és egyben tetszetős menetfényekkel díszített LED-es fényszórók veszik közre, a Suzuki embléma pedig a hűtőmaszkról fentebb költözött. Maradt a látvány szempontjából sokat dobó kéttónusú fényezési opció, azonban a hátsó ajtók kilincse a korábbi megoldáshoz képest hagyományos helyre került.
A szögletesebb hátsó traktusra ugyancsak LED-es technológiát képviselő lámpatestek kerültek, illetve a hátsó lökhárító alsóbb részét igyekeztek egy formásabb, fekete betéttel feldobni. Vélhetően a szériához közeli tanulmányon látott, szép mélykék árnyalat marad majd a választható színek között.
Az előd által kijelölt formai úton halad tovább
Elrendezés tekintetében az utastérben sincs marginális változás, azonban minden pontban találunk újdonságot. A fehér műanyagból és fekete plasztikból álló ajtókárpitok olcsó hatásúak, de közben a szín és mintázat miatt a szemnek kellemesek. A középkonzolt mindeközben uralja a magasra pozicionált 9 colos érintőképernyő, amelyen a márka legfrissebb infotainment rendszere fut.
A kormány ugyancsak ismerős lehet a többi friss Suzuki típusból az integrált fizikai gombokkal együtt. Öröm, hogy valódi nyomógombos a klímakonzol, de összességében mégis letisztult, egyszerű és kevés gombos pultot kapunk, ami ergonómiailag is korrektnek tűnik. Az óracsoportot illetően még maradtak az analóg órák, amelyek közé persze a korábbi modellhez hasonlóan jutott egy kis színes kijelző.
Az új Swift megkapja a márka kínálatában szereplő biztonsági és vezetői asszisztenseket, így kétszenzoros fékasszisztens, vezető monitorozás és adaptív reflektor is van a csomagban. A 3860 mm hosszú, 1695 széles és 1500 mm magas, 2450 mm tengelytávú jövevény egyébként a meglévő Heartect platformra épül.
Kíváncsian várjuk, milyen erőforrással rukkol ki a Suzuki
A hajtásláncról viszont nem árultak el részleteket a japánok, mindösszesen annyit mondtak, hogy nagy hatékonyságú, alacsony fogyasztású motor került CVT váltóval a géptető alá. Akik a szalonon benéztek a motorháztető alá, azt nyilatkozták, hogy háromhengeres erőforrást láttak, de könnyen lehet, hogy ezt a motort csak India kapja, és Európába valamilyen fokú hibridséggel rendelkező benzines kerül.
A 2025-ös modellévű, új Swift végleges verziója még idén bemutatkozik árusítás tekintetében pedig még sem a forgalmazás kezdete, sem az árcédula nem ismert.