Még az év felénél sem járunk, de a Lamborghini már most tudja, mit tesz a hátralévő hónapokban. A cégvezér Stephan Winkelmann a Milánó Monza Szabadtéri Autókiállításon tett nyilatkozata szerint az idei gyártókapacitás többségét lekötötték.

Vagyis idén is folyatódik a sikertörténet: 2020-at a vállalat történetének második legerősebb éveként zárták – annak ellenére, hogy a koronavírus miatt két teljes hónapig zárva maradt a gyár. Az idei év első három hónapjában még a tavalyinál is csaknem 25 százalékkal több autót sikerült átadniuk.

Az évtized második felében érkezik az első, tisztán elektromos Lamborghini

A jelek szerint a vagyonosok a pandémiás időszak alatt sem tétlenkedtek, és a bezártságérzetet Lamborghini-vásárlással enyhítették. A darabszámok nagyrészt egyébként az Urusnak köszönhetőek, aminek hibrid változata belátható időn belül megérkezik.

A márka első sorozatgyártású hibridje 2023-ig készül el, de a (korlátozott darabszámú Siánt követő első) hibrid csak az első lesz az elektrifikált fecskék sorában. A következő négy évben ugyanis nem kevesebb, mint 1,5 milliárd eurót fordítanak villamosításra Sant’Agata Bolognesében. A gyáriak fogadkoznak, hogy a részben elektromos meghajtású modellek ugyanolyan kompromisszummentes célgépek lesznek, mint a jelenleg is kapható, tisztán benzines társaik.

2024-re minden típusba kerül elektromos hajtóegység

A gyártó középtávú teljesítményét jelenleg csak megjósolni lehet, de az utóbbi hónapok történései alapján a Lamborghininél joggal bizakodhatnak a szép jövőben. Ami az évtized második felében tisztán elektromos autót is hoz.