A gyártók sokszor kampányolnak azzal egy-egy új technológia kapcsán, hogy a versenypályán tesztelték és onnan ültették át a sorozatgyártású modellekbe. Ez azonban legtöbbször csak néhány komponense, egy-egy megoldásra vonatkozik. Előfordul azonban, hogy a hajtáslánc nagy részét, vagy egyenesen egy komplett versenyautót szeretnének közútra alkalmassá tenni. Ez utóbbira vállalkozott a Toyota is, amikor bejelentették, hogy egy a Le Mans Hypercar versenyautójukat alapul vevő hiperautót küldenek az utcára. Azóta azonban már többször is fordult a kocka, és ezúttal is csak annyi derült ki, hogy egyelőre nem született meg a döntés az autóval kapcsolatban.
Azt nem nehéz belátni, hogy a versenytechnika utcai használatra való alkalmassá tétele – még ha nyilvánvalóan nem is egy „boltbajárós” négykerekűről van szó – nem egyszerű feladat. A Mercedes-AMG is küszködik a One hiperautóval, amely a németek Forma-1-es autójának hajtásláncát kapja meg – először még 2017-ben mutatták meg az autót, de az első példányok csak 2022-ben juthatnak el a vásárlókhoz. Úgy tűnik, a Toyotának is meggyűlik a baja ezzel a lehetőséggel, és a hírek szerint akkor bizonytalanodtak el igazán a japánok, amikor a Fuji Speedway versenypályán zajló teszt során balesetet szenvedett és kigyulladt az egyik prototípus.
Tavaly már a versenypályán is megmutatta magát egy prototípus
Külföldi kollégák felkeresték a Toyota képviselőit annak kapcsán, hogy megerősítsék a GR Super Sport sorsát, de elég sejtelmes választ kaptak: „A GR Super Sport jelenleg koncepció fázisban van, amíg a Toyota megvizsgálja a lehetőségét az esetleges szériaváltozatnak.” Röviden és tömören tehát még a gyáriak sem tudják – vagy csak nem akarják elmondani –, hogy mi lesz a modell sorsa. Az azonban biztosan tűnik, hogy a fejlesztés nem állt le, és a lehetőség még mindig fennáll, hogy piacra dobják az 1000 lóerősnek ígért négykerekűt.
A megvalósulás mellett pedig olyan érvek szólnak, mint például a Toyota idén márciusban kiadott kérdőíve, melyet a potenciális GR Super Sport vásárlók számára állított össze olyan kérdésekkel, hogy van-e versenyzői múlt, birtokol-e Toyota 2000GT vagy Lexus LFA sportautót vagy miért szeretné mindenáron megvásárolni az autót. A lemezek alatt egyébként természetesen egy hibrid rendszer kapna helyet, amely alapját egy V6-os benzinmotor adná, az összteljesítmény pedig akár az 1000 lóerőt is meghaladhatja. Ennek megfelelően természetesen az ára is hiperautós magasságokba emelkedik majd – már amennyiben valóban megvalósul, de mi bízunk ebben.