Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az olasz autógyártó egy hivatalos ízelítő képet bocsájtott ki a világhálón legfrissebb érdekességéről, a híres Zagato által formatervezett TZ3 Corsa sportkupéjáról, amely rövid időn belül a második kétajtós újdonság (a 4C-ről itt olvashatnak) az Alfa háza tájáról.

420 lóerős Ferrari-szív, 850 kg. Egész jól hangzik, ugye? Az autóról – azon kívül, hogy remekül néz ki - egyelőre sok részletetet nem lehet tudni, mindössze annyit mondott el vele kapcsolatban a cég vezetősége, hogy alapjait a gyönyörű 8C Competizione adja, és hogy a comói tónál megrendezésre kerülő Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen élőben is találkozhatunk vele. A rendelkezésre álló hírek szerint az autó motorházteteje alatt valamivel erősebb V8-ast találunk, mint amivel a donor szolgál, de végleges teljesítményadatokra csak néhány nap múlva számíthatunk; minden esetre, kíváncsian várjuk a pontosabb információkat, illetve gyári fotókat, az autó megjelenése az első ízelítő képek alapján ugyanis több mint meggyőző.  

90 éve együtt az Alfa és a Zagato; ezt ünnepli a TZ3 CorsaIdőközben az említett olaszországi rendezvényen hivatalosan is bemutatásra került a TZ3 Corsa, amely az Alfa Romeo és a Zagato 90 évre visszatekintő együttműködésének ünneplésére készült. A kétszemélyes, hátsókerékhajtású sportkocsi mozgatásáról a találgatásoknak megfelelően egy V8-as benzines erőforrás gondoskodik; nem is akármilyen motor ez: ő bizony egy 4,2 literes Ferrari-származék, amely nem kevesebb, mint 420 lóerő leadására képes. Ez már önmagában is sokat sejtet, ám az autó menetteljesítményeiről kialakított kép csak akkor teljesedik ki, amikor ehhez hozzávesszük a hihetetlenül alacsony, 850 kilogrammos üres tömeget. Az erőátvitelről a Ferrari hatsebességes szekvenciális váltója gondoskodik, amely villámgyorsan képes "szaladgálni" a fokozatok között.

Az autó pedig eközben villámgyorsan szaladgál a sebességskálán: a százas sprinthez a gyáriak szerint nem szükségeltetik több 3,5 szekundumnál, a végsebesség pedig a bőven 300 km/óra fölötti. Az óriási teljesítmény útra hátul 285 mm széles (elöl 245), 18 colos Pirelli PZero sportgumik gondoskodnak.