Elképesztő magabiztosságról tanúbizonyságot téve a Toyota beszáll a hiperautók kategóriájába is. A japán márka egy öntöltő hibrid elektromos hajtású hipersport-autó, tanulmánynevén a GR Super Sport fejlesztésén dolgozik, amelynél a Le Mans-ban gyűjtött tapasztalatokat is felhasználja. Na de miért akar ilyen autót építeni a világ legzöldebb autógyártója? Shigeki Tomoyama, a TOYOTA GAZOO Racing (a japán autóipari óriás az elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója) elnöke avat be a részletekbe.
„Azzal a szándékkal kezdtünk bele a GR Super Sport fejlesztésébe, hogy olyan hipersport-autót alkossunk, amely a lehető legközvetlenebbül adja vissza a Le Mans-i TS050 HYBRID lenyűgöző menettulajdonságait. Ugyanakkor egy könnyen kezelhető gépet akartunk készíteni, amelyben testet öltenek a Toyota Hosszútávú Világbajnokságon elért sikerei és tudása” – kezdi Tomoyama. „Mindez hűen tükrözi új törekvésünket, amely szerint nem egy sportautó továbbfejlesztésével kell versenyautót építeni, hanem egy aktívan használt versenygépből kell kifejleszteni egy sportmodellt. Fogtuk tehát a V6-os biturbó motort és a versenypályákon edződött Toyota Hybrid System–Racing (THS-R) hajtást, és mindezt újszerű, mutatós formába csomagoltuk” – teszi hozzá a nevét rövid idő alatt a sporttörténelembe beíró versenyistálló elnöke.
Amint Tomoyama beavat, a Toyota célja egy új generációs hipersportautó megalkotása volt, amely lehengerlően erős, mégis környezettudatos – a jövő kőkemény sportautói a jelek szerint nagyon is hasonló recept alapján készülnek majd.
Le Mans-i ihletéssel - galéria
Az autó konkrét műszaki paramétereiről egyelőre keveset tudni, ám ha a nemrégiben a 2018/2019-es Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) is meggyőző fölénnyel diadalt arató versenygép ihlette, akkor hajtásáról vélhetően egy 2,4 literes, biturbó V6-os motor és a hozzá csatlakozó elektromos motor gondoskodik majd, az öntöltő hibrid elektromos rendszer összteljesítménye pedig elérheti a 986 lóerőt is. A születőben lévő legenda versenytársai vélhetően olyan modellek közül kerülnek majd ki, mint a Mercedes-AMG Project One vagy éppen az Aston Martin Valkyire, és ennek megfelelően az ára is ezek szintén mozoghat majd.
Hogy mikor érkezhet, azt egyelőre még nem tudni, de a tesztelése már folyik, elsőként a Toyota világszintű elnöke, a motorsportban Morizo becenéven elhíresült Akio Toyoda tesztelte, és az alábbi videó tanúsága szerint meggyőzte az eredmény:

