A svájci kormány a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében azonnali hatállyal betiltotta az 1000 főnél nagyobb tömegeket mozgató rendezvényeket március 15-ig. A Genfi Autószalon az év talán legfontosabb autóipari eseményeként pontosan ilyen lett volna, így hát a rendezők lemondták az eseményt.

A svájci seregszemle 90 éves történelmében ilyenre még nem volt példa: három nappal a kapunyitás előtt kellett lemondani a rendezvényt. Az okok abszolút érthetők, a következmények azonban mindenki számára fájdalmasak. Végtére is a standok már nagyjából állnak, a premierek csőre töltve várnak, az emberéletek azonban mindennél jóval fontosabbak.

Egyelőre nem tudni, hogy mi következik ebből. Az biztos, hogy az Év Autóját ettől függetlenül bejelentik, mint ahogy garantált, hogy néhány autógyártó online leleplezi a Genfre tartogatott újdonságát. Mások viszont jó eséllyel eltolják a premiert és akár saját rendezvény keretében mutatják be azt.

Távlatokban gondolkodva egyébként ez egy újabb szög volt a hatalmas autószalonok koporsójába. Mivel ezek a rendezvények hatalmas médiavisszhangot generálnak, amiben könnyű elveszni annak, akik mondjuk nem az éppen legfontosabb újdonságot hozza, ráadásként pedig a részvétel sem két fillér, egyre többen választják a kisebb autószalonokon történő premiert, a saját rendezvényeket vagy az online leleplezést. Idén rekordszámú gyártó maradt egyébként is távol Genftől, amely pedig az immár biztosan helyszínt váltó Frankfurti Autószalon és az egyre kevésbé fontosabb Párizsi Autószalon előtt a világ legrangosabb autóipari rendezvényeként vonult a köztudatba. Halasztásban pedig hiába is reménykedünk, ezt egyszerűen lehetetlen leszervezni ilyen rövid időtávon belül.