A Morgan után újabb brit manufaktúra fordítja figyelmét az elektromos hajtás felé. Új japán tulajdonosának hátszelével a Caterham már gőzerővel fejleszti a villanyos Sevent, amely a más jellegű élményt és kompromisszumcsomagot eszeveszett menettulajdonságokkal igyekszik feldobni.

A vállalat célja a hosszú távú fennmaradás, a következő 50 év sikeres abszolválásához pedig célszerű új erőforrásokat keresni. Ugyan a Fordtól érkező 1,6 és 2,0 literes Sigma illetve Duratec motorok jelenleg továbbra is elérhetőek, ezekkel az európai piacot egyre nehezebb lesz költséghatékonyan kiszolgálni a szigorodó normák miatt – az elektromos Caterham lehet hát a balkormányos példányok jövője, de természetesen hazájában, Nagy-Britanniában is kapható lesz a villanyos modell.

Az alapkoncepció lényegében nem változott

Mire számíthatunk? Az alapkoncepcióhoz igyekszik hű maradni a gyártó, a cél, hogy megőrizzék a Seven alacsony súlyát, kivételes közvetlenségét és irányíthatóságát. Ebben segítheti őket az elektromos hajtással létrehozható alacsonyabb súlypont, de éppen a tömeg az, ami problémákat is felvet. Egy kis akkucsomag erre jó megoldás lenne, de akkor a hatótáv és a teljesítmény lenne kompromisszumos, a nagy akkucsomag pedig nem csak plusz kilókat, de tervezési problémákat is felvet – például a hatékony hűtés/fűtés megvalósítása kapcsán.

Az európai vásárlók az eladások negyedét hozzák, az itteni forgalmazás viszont több problémába is ütközik a jövőben

A végeredmény, ha nem is teljesen új, de egy lényeges más Caterham lesz, amely minden eddiginél drágább és igényesebb lehet. Menetteljesítmények tekintetében a jelenlegi 620R csúcsmodell szintjét közelíti majd az elektromos változat, vagyis akár 300 lóerő feletti teljesítményre is számíthatunk, ami a nagyobb súly dacára is 3 másodperc közeli/alatti 0-100-as sprintet kínál.

A hátszél megvan: kimondottan népszerű a márka

Mindenesetre a megvalósítás még távolinak tűnik; a márka jelenleg is partnereket keres a fejlesztéshez. A Morgannal már kötöttek bizonyos mértékű megállapodást, de a vállalat vezetője nyitna az Ariel és a Lotus felé is a közös nemzeti fellépés szándékával. Erre szükség is van a csekély mértékű ráfordítási lehetőségek okán, így valószínűleg a sorozatgyártás csak az évtized közepére történik meg – mindenesetre abban biztosak lehetünk, hogy a Caterham 50. születésnapjára, vagyis 2023-ra valamit megmutatnak majd a márkánál.