Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A sorozatgyártáshoz közeledve újabb hírek érkeztek a Ford Focus RS felől, nem is akármilyenek. Úgy tűnik, a mérnökök találtak még néhány lóerőt a Mustangból érkező, 2,3 literes négyhengeres turbómotorban, így végül minden idők legerősebb sportkompaktja 350 lóerővel érkezik, amelyet összkerékhajtás tolmácsol majd az útra.

Hangsúlyos sportosság - galériaA képek tanulsága szerint nem lesz nehéz a modell beazonosítása: az RS még az ST verziónál is jóval agresszívabb külcsínt kapott. A hatalmas hátsó légterelő, a bőségesen mért diffúzor és a tekintélyes kipufogóvégek alaposan felértékelik a hátsó traktust, elöl pedig a vadabban szabdalt motorháztető, valamint a töltőlevegő-hűtőre szinte teljes rálátást biztosító lökhárító kelt ralis hangulatot. Ehhez jön az alacsonyabbra ültetett futómű, valamint a 19 colos kerékszett, melyre alapból Michelin Super Sport abroncsok kerülnek 235 mm-es szélességgel. A pályanapozók azonban kérheti a félslick Pilot Sport Cup 2 abroncsokat, amellyel várhatóan a kategória leggyorsabb autójává válik a legvadabb Focus.

Mustang motor lapul itt - nyolc vagy éppen öt helyett mindössze négy hengerrel

Nagy móka - elöl is, de leginkább hátul hajtA motorháztető alatt a Mustangból érkező 2,3 literes, (sajnos csak) négyhengeres turbómotort találjuk, amelyet alaposan átdolgoztak a mérnökök a sportkompakt számára. Az egység új, nagyobb kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, emellett a töltőlevegőhűtő és a szívósor méretét is fokozták a mérnökök. A végeredmény végül minden képzeletet felülmúl: a sportkompakt 350 lóerős teljesítményt tud majd felmutatni.

Ugyancsak a kupéból érkezik a hatfokozatú kézi váltó, amelyet alaposan átdolgoztak, hogy rövidebb úton dolgozzon, és jól elbírjon a motor tekintélyes nyomatékával. Utóbbi alaphelyzetben 439 Nm, amely 2000-es fordulattól egészen 4500-ig jelen van. Padlógázas gyorsításnál a boost funkciónak köszönhetően 15 másodpercig ez egészen 470 Nm-ig növekedhet, tovább fokozva az amúgy sem szerény rugalmasságot. A kellő hangaláfestésről különleges sport kipufogórendszer gondoskodik, amelyben nagyobb gázra egy szelep szabad áramlást enged a gázoknak, alaposan feltornázva a hangerőt, és remélhetőleg a pulzusunkat.

A kizárólag ötajtós verzióban elérhető modell teljesítménye összkerékhajtással jut az útra, amely 4,7 másodperc körüli 0-100-as sprintet szavatol. Az elsőkerékhajtás olyannyira a múlté, hogy az új rendszer a teljesítmény 70 százalékát küldheti hátra, ahol önzáró differenciálmű továbbítja a nyomatékot a megfelelő oldalra. Az egység kimondottan hatékonyan tud dolgozni: akár a teljesítmény egészét is küldheti az egyes tengelyek irányába - bizony, ez nem csak a semleges viselkedést, de igény esetén a driftelést is tökéletesen elérhetővé teszi, új dimenziókat nyitva az eddig kivétel nélkül előre koncentráló sportkompaktok világában.

A sorozatgyártáshoz közeledve újabb hírek érkeztek a Ford Focus RS felől, nem is akármilyenek. Úgy tűnik, a mérnökök találtak még néhány lóerőt a Mustangból érkező, 2,3 literes négyhengeres turbómotorban, így végül minden idők legerősebb sportkompaktja 350 lóerővel érkezik, amelyet összkerékhajtás tolmácsol majd az útra.

Hangsúlyos sportosság - galériaA képek tanulsága szerint nem lesz nehéz a modell beazonosítása: az RS még az ST verziónál is jóval agresszívabb külcsínt kapott. A hatalmas hátsó légterelő, a bőségesen mért diffúzor és a tekintélyes kipufogóvégek alaposan felértékelik a hátsó traktust, elöl pedig a vadabban szabdalt motorháztető, valamint a töltőlevegő-hűtőre szinte teljes rálátást biztosító lökhárító kelt ralis hangulatot. Ehhez jön az alacsonyabbra ültetett futómű, valamint a 19 colos kerékszett, melyre alapból Michelin Super Sport abroncsok kerülnek 235 mm-es szélességgel. A pályanapozók azonban kérheti a félslick Pilot Sport Cup 2 abroncsokat, amellyel várhatóan a kategória leggyorsabb autójává válik a legvadabb Focus.

Mustang motor lapul itt - nyolc vagy éppen öt helyett mindössze négy hengerrel

Nagy móka - elöl is, de leginkább hátul hajtA motorháztető alatt a Mustangból érkező 2,3 literes, (sajnos csak) négyhengeres turbómotort találjuk, amelyet alaposan átdolgoztak a mérnökök a sportkompakt számára. Az egység új, nagyobb kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, emellett a töltőlevegőhűtő és a szívósor méretét is fokozták a mérnökök. A végeredmény végül minden képzeletet felülmúl: a sportkompakt 350 lóerős teljesítményt tud majd felmutatni.

Ugyancsak a kupéból érkezik a hatfokozatú kézi váltó, amelyet alaposan átdolgoztak, hogy rövidebb úton dolgozzon, és jól elbírjon a motor tekintélyes nyomatékával. Utóbbi alaphelyzetben 439 Nm, amely 2000-es fordulattól egészen 4500-ig jelen van. Padlógázas gyorsításnál a boost funkciónak köszönhetően 15 másodpercig ez egészen 470 Nm-ig növekedhet, tovább fokozva az amúgy sem szerény rugalmasságot. A kellő hangaláfestésről különleges sport kipufogórendszer gondoskodik, amelyben nagyobb gázra egy szelep szabad áramlást enged a gázoknak, alaposan feltornázva a hangerőt, és remélhetőleg a pulzusunkat.

A kizárólag ötajtós verzióban elérhető modell teljesítménye összkerékhajtással jut az útra, amely 4,7 másodperc körüli 0-100-as sprintet szavatol. Az elsőkerékhajtás olyannyira a múlté, hogy az új rendszer a teljesítmény 70 százalékát küldheti hátra, ahol önzáró differenciálmű továbbítja a nyomatékot a megfelelő oldalra. Az egység kimondottan hatékonyan tud dolgozni: akár a teljesítmény egészét is küldheti az egyes tengelyek irányába - bizony, ez nem csak a semleges viselkedést, de igény esetén a driftelést is tökéletesen elérhetővé teszi, új dimenziókat nyitva az eddig kivétel nélkül előre koncentráló sportkompaktok világában.

Belül Recaro ülések (felár ellenében kagylós kialakítással) jelentik a nagy differenciát, a műszerfal közepén pedig itt is megtalálhatóak a kiegészítő műszerek. A lapított aljú kormánykerékkel új kormányműnek parancsolhatunk. A futóművet is teljesen átalakították a mérnökök.

Új kormányművet is kapunk - galéria

Még keményebb is lehet - galériaA Ford Focus RS négyféle színben (kék, fehér, fekete és szürke) lesz elérhető, várhatóan az év vége felé. A hajtásláncban egyébként még egyes források szerint van tartalék, úgyhogy az előző generáció RS500-as limitált szériájához hasonlóan itt is érkezhet különleges kiadás. Az új RS500 viszont csak az aktuális generáció pályafutásának vége felé, 2017-ben érkezik meg, legalább 360 lóerővel a motorháztető alatt. Már csak egy kérdés maradt nyitva: hogy mikor lehet először megvásárolni majd a típust, és milyen áron. Előbbire azt mondhatjuk, hogy Karácsonyig jó eséllyel megérkezik a típus a kereskedésekbe, viszont biztosan nem csekély árcédulával. A tíz millió forint feletti alapár garantált, de könnyen előfordulhat, hogy ennél 20 százalékkal mélyebben kell a zsebünkbe nyúlni. Persze így is még bőven alatta leszünk például egy Mercedes-Benz A 45 AMG közel 14 milliós induló árának.