A Koenigsegg már eddig is igyekezett minél feljebb srófolni a sebességrekordokat, azonban ezúttal tényleg minden korlátot átugrottak a svédek. Az Agera RS utódja ugyanis a szimulációk szerint olyan végsebességre képes, amit más szériagyártású modell még csak megközelíteni sem tud. Az újdonság Christian Koenigsegg édesapja előtt tisztelegve a Jesko nevet viseli magán.

Az elnevezést a tulajdonos az utolsó pillanatig titokban tartotta, csak a bemutató alkalmával hullt le a lepel mind a modellről, mind a típusnévről. Az új svéd hiperautó szívét egy ötliteres, ikerturbós V8 képezi, amely bioetanollal hajtva mintegy 1600 lóerő és 1500 Nm leadására képes – a megdöbbentően magas teljesítmény a gyártó saját szimulációi szerint 482 km/h eléréséhez elégséges.

Fenomenális látvány és természetesen már aktív aerodinamika

A V8-ast egyébként a korábbi verzióhoz képest alaposan átdolgozták. Immáron egy 180 fokos, tehát síkforgattyús főtengely dolgozik benne, amely az elődhöz képest 5 kg spórolást is jelent egyben, ez által lehetővé téve a 8500-as percenkénti maximális fordulatot. A motor további különlegessége, hogy egy karbonból készült tartály is kiegészíti, amelybe elektromos kompresszorok pumpálnak 20 bar nyomású levegőt. Ez a rendszer alkalomadtán képes a nagynyomású levegőt a turbókra „engedni”, ez által pedig teljesen eltűnik a turbólyuk.

A sebességváltás feladatát egy kilencfokozatú, Light Speed Transmission nevet viselő, saját fejlesztésű szerkezetre bízták. A többkuplungos egység nem tartalmaz klasszikus szinkrongyűrűket és bármilyen fokozatból bármilyen másikba képes rögtön átkapcsolni, függetlenül attól, hogy a két fokozat milyen viszonyban van egymáshoz képest.

Fenkcionalitás a köbön

Mindemellett dicséretes, hogy a komplett váltómű a nedves kuplungokkal, lendkerékkel, folyadékokkal együtt mindösszesen 90 kg-ot nyom a mérlegen, amivel mindenféle duplakuplungosnál könnyebbnek mondható.

A Jesko karmon váza egyébként 40 mm-rel hosszabb és 22 mm-rel magasabb az Agera RS esetében alkalmazotthoz képest, ez által tágasabb utaskabint eredményezve. Futómű tekintetében immáron elöl is Triplex gátlók dolgoznak, amelyek azért is felelősek, hogy az autó és az első-hátsó futómű mindig az optimális magasságban legyen. A márka történetében először a hátsó kerekek is kormányzottak.

482 km/h a cél, hamarosan kiderül, sikerül-e elérni

A kerekek is könnyebbek a szokásosnál, hiszen a Koenigsegg e téren is a karbonhoz nyúlt – a 20 colos első görgők darabonként 5,9 kilót nyomnak, míg a 21 hüvelykes hátsó tárcsák 7,7 kg tömegűek. A gyártó elmondása szerint a méretes hátsó szárny és az első légterelő összesen akár 800 kg leszorítóerőt is képes előállítani, azonban tény, hogy a 300 mérföld/óra csúcssebességű, azaz a 482 km/h-t tudó verzió ennél jóval kisebb leszorítóerőt termelő aerodinamikai szettel rendelkezik majd.

A Koenigsegg persze nem fog bőkezűen bánni a Jesko hiperautókkal – a svéd gyártó mindösszesen 125 példányt épít a rekordra termett típusból, ráadásul évente csupán 40 hagyja majd el az üzem kapuját.