A BMW leleplezte legújabb hidrogén-hibrid hajtásláncát, amelyet a MINI következő generációja, valamint az elsőkerékhajtásos BMW-k kapnak meg.
A rendszer a hagyományos hajtásláncot egészíti ki üzemanyagcellás meghajtással, elektromosságot tároló szuperkapacitással, illetve elektromosan hajtott hátsó tengellyel. Bár a történet nagyon utópisztikusnak hangzik, valójában a bajor mérnökök már készítettek működőképes koncepciókat az 1-es átalakított verziójából.
Bár bonyolultnak hangzik, valójában a rendszer működése viszonylag egyszerű. A hidrogéncellás hajtómű csupán 5 kW-os (6,8 lóerős), és ez termeli az elektromos áramot, melyet a kardánalagúthoz telepített kapacitás tárol. Innen érkezik az áram a 82 kW-os (111,5 lóerős) elektromotorhoz, amely a hátsó kerekeken keresztül történő hajtással összkerékhajtású modellt varázsol az ominózus MINI-ből, vagy BMW-ből.
A két hajtásmód egyébként külön-külön is működik, aminek akkor lesz jelentősége, ha a városok központjában már csak széndioxid-kibocsátás nélküli autók közlekedhetnek. Ehhez adjunk hozzá néhány elvetemült tulajt, és máris láthatjuk, hogy a bajorok jövőképéből sem hiányoznak majd a kilincsel előre hajtó járművek.
Az üzemanyagcellás hibrid technológia nagyszerű lehetőségeket rejt magában a gyártó szerint, ugyanis amellett, hogy lehetővé teszi az emisszió mentes utazást, a hidrogén-felhasználás hatékonyságát is növeli. A hajtáslánc egyébként a mai MINI Clubman-ben elfér, vagyis a jövőben érkező, körülbelül négy méternél hosszabb modellek megkaphatják, amennyiben a felső vezetés jóváhagyja a technológia szériagyártásban történő alkalmazását – amely döntés valószínűleg a hidrogénes benzinkutak kiépülésétől is jelentősen függ majd. Amennyiben viszont a kérdésre bólintás a válasz, már 2014-ben legördülhetnek a gyártósorról az első hidrogén-hibrid modellek.