Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egy újabb genfi hír, ezúttal a Lotus háza tájáról. A Protonnal való együttműködése mellett úgy néz ki, hogy a brit sportautó-gyár saját hibrid fejlesztésén is dolgozik: ezt bizonyítja a 414E Hybrid néven érkező , Evora alapokra épülő tanulmány.

A brit mérnökök látszólag egyszerű átalakítást végeztek: kioperálták a 3,5 literes V6-os Toyota motort az Evora közepéből, és helyére konnektorról tölthető hibrid rendszert építettek. A meghajtásról egy-egy a hátsó kerekekbe épített 207 lóerős elektromotor gondoskodik (innen a 414E név); az energiát lítium-ionos akkumulátorok tárolják, melyek táplálásáról pedig (a hálózatról való töltés mellett) a 47 lóerős 1,2 literes, háromhengeres Lotus Range Extender motor gondoskodik – csakúgy, mint a készülő Proton-Italdesign kisautó esetében.
 
A gyártó adatai szerint az így előállt elektromos sportautó körülbelül négy másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet (ezzel méltó vetélytársat állítva a teljesen elektromos Tesla Roadsternek), és több mint 50 kilométert tehet meg a benzinmotor beindulása nélkül. Hogy a sportosság fikarcnyit se csorbuljon, arról a motorok összehangolásáról gondoskodó fokozatmentes váltó sport módban hétsebességes automatát szimuláló viselkedése, illetve a négy féle motorhangot (többek között V6-ot, V12-t, és futurisztikusan pulzáló motorhangot) szimuláló hangrendszer gondoskodik.